Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 30 januari 2017

Börjar längta utomhus

Av Neta - 30 januari 2017 16:34

Soligt och fint idag och jag börjar längta utomhus. Det är dock lite för mycket is kvar på gatorna och lite för kallt i luften för att ta ut scootern. Ev att man snart kan sitta på altan och ta en fika lite snabbt. Mina leder stelnar ju snabbt.

Ska in till stan på onsd men då blir det nog inte så mkt ute. E ska ta prover på fm och vi ska till Ikea. Måste lösa det här med överskåpet. Det rasade igår.
Torsd ska jag träffa min nya ledsagare och på fred ska vi åka Rosella. I mars och april sen blir det Rosella nästan alla fredagar, favvisarna duggar tätt. Blir nog påskafton på den båten med. Kostar ju inget mer än bensin o mat, ja 30kr i parkering då. Vi är ju 4 som får gratiskryss då vi bokar varsin gång.

Har just avslutat en twist med Teleexperten och 3. Hoppas jag. Det har tagit 2 månader att få istånd en ångerrätt och jag har fortf inte fått en skriftlig bekräftelse, bara på telefon. Kan ju säga som så att jag aldrig mer kommer att göra nån affär med någon av dom. Blev blåst av Teleexperten som körde med rena lögner. Och 3 som tjänsten gick igenom ville först inte ta något ansvar alls trots att dom var leverantörer.
Ska till Konsument Uppsala i veckan och få hjälp med en anmälan, det är ju en kristallklar lagstiftning om ångerrätt och det ska ta högst 2 veckor inte 2 månader. Teleexperten är tydligen kända där och jag var inte den enda som blev lurad på bomässan. Blev uppmanad av dom att anmäla!

Nog om detta, nu ska jag laga mat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 26 juni 10:23

Tyvärr kom bilderna inte med men dom finns både på Fb och Insta . ...

Av Neta - Tisdag 25 juni 23:34

Egentligen skulla Annika och jag ses i morgon, ev åka till Enköping å träffa C. Men när jag såg va det skulle bli för temp ute insåg jag att jag inte skulle klara det. Blir det över 25 vill jag ta det lugnt i skuggan. Blir dålig och mår illa om det...

Av Neta - Söndag 23 juni 00:27

Känns iaf som det, sen jag skrev senast i Onsdags. Torsd fm åkte vi till Karola i Gryttjom och hämtade midsommarmaten. På em kom sonen, skulle flyttas en låda på uteplatsen, tas bort en sektion på soffan. Så det blev lite omgjort. Så ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 23:54


Ont överallt, övertrött så kan inte sova efter en intensiv dag. I morse var jag uppe före 8, det är ovanligt, duschade, satt på en maskin tvätt och sen åkte Annika o jag in till polisen och fixade för ett nytt leg. Sen gick vi genom gamla luthagen ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 01:27

Det verkar direkt omöjligt att få en städ att fungera. Det här börjar likna hemtjänstens städ i Tierp. Undermåligt är liksom inte tillräckligt. Hur kan man få jobba som städare om man inte gör sitt jobb? Var är yrkesstoltheten? Längtar tbx ti...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards