Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 10 maj 2024

Idag

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala


Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse.


Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i 6 dagar, Haha och stötte på ett gäng fågelskådare vid Vindbron


Det var den här rackaren dom spanade på, Kungsfiskare. Den hade man ju velat sett.

På Kungsängarna blommade liljorna för fullt. Vi tog en påtår där och gick på andra sidan ån tillbaka till stan och stadsparken.


Vi åkte och köpte mer bär och stora avocado, satt oss sen i solen och väntade på taxin hem.


Väl hemma blev det lite rester och soffhäng. En härlig vårdag i solen. Fick veta att Hans Wahlgren gått bort. R.I.P


Ont är bara förnamnet men det var det värt.

 
 
Ingen bild

Anne

Lördag 11 maj 07:06

Vilka fina bilder!

Neta

Lördag 11 maj 23:29

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 19 juni 23:54


Ont överallt, övertrött så kan inte sova efter en intensiv dag. I morse var jag uppe före 8, det är ovanligt, duschade, satt på en maskin tvätt och sen åkte Annika o jag in till polisen och fixade för ett nytt leg. Sen gick vi genom gamla luthagen ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 01:27

Det verkar direkt omöjligt att få en städ att fungera. Det här börjar likna hemtjänstens städ i Tierp. Undermåligt är liksom inte tillräckligt. Hur kan man få jobba som städare om man inte gör sitt jobb? Var är yrkesstoltheten? Längtar tbx ti...

Av Neta - Tisdag 18 juni 01:40

Av gårdagsdygnet alltså. Funderade på om jag skulle sluta blogga när den blir så gnällig. Men det är så otroligt frustrerande att ha så här ont utan att jag eller nån annan, läs sjukvården, kan göra nåt. *Det tar sin tid det var ju en rejäl smäll...

Av Neta - Måndag 17 juni 01:15

Tyckte jag tog det lugnt och satt så mkt jag kunde. Men hängde och vek in dom kläder som låg framme. Har tre galgar kvar och en del lakan + några nattlinnen jag skulle ta ner för att nå ett somrigt med jordgubbar på. Vet att jag inte använt det sen j...

Av Neta - Lördag 15 juni 16:30

Jag är så jäkla less på allting. Ber om hjälp tack vare fallet och att det blir midsommar och den som hjälper till är L, han offrar en dans för att komma. Åker 12 mil. Har städ på tisd och måste få undan tvätten men ingen hjälp, då har C ändå varit i...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards