Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 maj 2024

Snabbt avslut

Av Neta - Fredag 24 maj 21:55

Det blev det på gårdagens inlägg men ibland kommer jag åt skickaknappen.

Iaf finns det tydligen Lövkojor i etablerade blomsteraffärer. Jag har väl kollat på blomavdelningar och Blomsterlandet. Trodde den senare hade allt men tydligen inte.


Ville också visa er det här som en kompis hittat. Så här var Elle, Lena och hon var twitterkompisar. Då blev det en extragrej.
Tyvärr dog ju hennes fingrar på sjh så även om hon överlevt hade hon varken kunnat göra smycken eller virkat/stickat nåt mer.
Christine har dock ett litet lager kvar och även några ballongsmycken har jag för mig om nån vill handla. Vi har liksom inte orkat ställa oss och sälja nånstans. C finns på Fb.

På morgonsidan idag fick vi faktiskt lite regn. Min mätare har bara precis kommit ur lådan inte ut i hållaren än så vet inte hur mkt det kom. Dagen har varit grå och lite kulen, 18-19 gr på dan som blev 24 på em.

Har ju gått med ien balkonggrupp på Fb och blivit lite inspirerad. Min uteplats på baksidan är nog bland det omysigaste som finns. Funderar nu på om jag dels ändå ska sätta i taket i min ställning, och ta bort krukor å sånt. Ha t.ex en massa papperskorgar vi gjort dränering i från Ikea till tomatplantorna. Men det var ju när vi bodde i huset. Jag behöver inte ha alla kvar. C kan nog behöva en del av dom kanske.
Under taket där funderar jag på att sätta en del av min soffa så det bara blir en 2-sits här vid vardagsrummet, vrida på allt här. Sätta upp en hylla under eluttaget och ha en golvlampa jag redan har uppe i hörnet vid soffan. Sen ha nån form av *räcke* av insynsskydd.


Det här t.ex ut mot gräsmattan och blommor på insidan av det. Ev korta ner höjden lite, det är 110 nu. Möblerna kommer ju stå så vi inte behöver gå där. Och det är ju under tak = grannens balkong. Så 2-sitssoffa och två stolar där.
Ska ju få högre rabatter och en ny vinklad spaljé sen också.


Soffan här under biet och *räcke* ut mot gräset, ev skifta till ett mindre bord, beror på hur mkt plats det tar men ska ju stå så man kan gå vid väggen. Det vita som är hopfällt där. Ny matta. Kanske nå gardiner av typ duschdraperi som sol och regnskydd. Sitter redan en vajer utåt där. Hade ju ett gäng vita duschdraperier så i myggtältet vid husvagnen. Har man bara inte i plast så funkar det bra för lär ju sy i blyband längst ner.

Bågen ska ersättas med den här.


Den är redan inköpt


Då blir det lite mysigare än nu iaf. Som ett litet fikarum.

Vad tror ni om det?

 
 
Ingen bild

Susanne

Lördag 25 maj 09:02

Tror det blir ombonat och fint, även om du har fint nu också.

Neta

Söndag 26 maj 23:12

Ja vi får se om det funkar. Vill ha en mer balkongkänsla. Men det är nog kanske lite för litet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 19 juni 23:54


Ont överallt, övertrött så kan inte sova efter en intensiv dag. I morse var jag uppe före 8, det är ovanligt, duschade, satt på en maskin tvätt och sen åkte Annika o jag in till polisen och fixade för ett nytt leg. Sen gick vi genom gamla luthagen ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 01:27

Det verkar direkt omöjligt att få en städ att fungera. Det här börjar likna hemtjänstens städ i Tierp. Undermåligt är liksom inte tillräckligt. Hur kan man få jobba som städare om man inte gör sitt jobb? Var är yrkesstoltheten? Längtar tbx ti...

Av Neta - Tisdag 18 juni 01:40

Av gårdagsdygnet alltså. Funderade på om jag skulle sluta blogga när den blir så gnällig. Men det är så otroligt frustrerande att ha så här ont utan att jag eller nån annan, läs sjukvården, kan göra nåt. *Det tar sin tid det var ju en rejäl smäll...

Av Neta - Måndag 17 juni 01:15

Tyckte jag tog det lugnt och satt så mkt jag kunde. Men hängde och vek in dom kläder som låg framme. Har tre galgar kvar och en del lakan + några nattlinnen jag skulle ta ner för att nå ett somrigt med jordgubbar på. Vet att jag inte använt det sen j...

Av Neta - Lördag 15 juni 16:30

Jag är så jäkla less på allting. Ber om hjälp tack vare fallet och att det blir midsommar och den som hjälper till är L, han offrar en dans för att komma. Åker 12 mil. Har städ på tisd och måste få undan tvätten men ingen hjälp, då har C ändå varit i...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards