Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 maj 2024

Jag tål inte värme

Av Neta - Tisdag 28 maj 00:53

Fingrar och fötter sväller, lederna gör ont och det blir svårt att andas liksom. Värme över 23-24 gr är för mkt, jag blir sjuk. Å i morgon ska det bli 29 gr.
Jag kan ju inte åka ner och bada heller. Måste ju isf gå i med kryckorna och eftersom dom fylls m vatten och sjunker måste jag ha nån som tar hand om dom tills jag ska gå upp igen. Måste ha dom tills vattnet är över låren.

Jag gjorde misstaget att lägga dom på bryggan en gång men med ungar som leker och hoppar så for dom i och jag hade ett helvete att få upp dom igen. Så det gör jag inte om. Kan ju heller inte bada i bassäng med klorrengöring. Min hud resgerar på det. Handikappbassängerna rengjordes ju med brom, det gick bättre men inte helt bra det heller. Dom är ju numera dessvärre stängda också. Saknar vattengympan ibland. Eller faktiskt ganska ofta om jag ska vara ärlig.

Handikappramper undviker jag, har hittills inte sett en enda sån utan sjögräs eller alger. Det i sin tur är inte bara äckligt när det snor sig runt fötterna det blir väldigt halt också.

Jag tävlingssimmade ju som ung så jag behärskar ju alla simsätt annars.

Det här badet, kallat sardinburken är inte jättetrevligt heller. Mer ståplats än plats för simning.

Nej värme runt 22-23 är lagom för mig och jag är gärna vid vatten då luften där blir lite lättare. Alltså vid en sjö typ. Sitter gärna ute i halvskugga en solig och lagom varm dag.

Så idag har jag inte gjort så många knop. Kört lite disk, vattnat blommorna inne, plockat ner lite torr tvätt.

Åt rester av kasslergrytan.
Börjat på en sommarinköpslista, mest från systemet hittills. Fylls väl på mer mot midsommar med mat o sånt. Skulle vilja in efter engångstallrikar och sånt, saknat att kunna ta till en sån när det är lite jobbigt i värmen.
L kommer och vi ska vara med Christine och Markus. Dom är vartannat år med mig och vartannat med hans föräldrar. Mest i deras stuga med mer släkt eller deras vänner. I år ska vi väl åka på nåt firande. Både L och jag gillar ju firandet i Österby men vi får väl se om det blir det eller nåt annat. Det blir iaf inte Disagården. Där syns knappt gräset, så mkt folk är det. Österby är bra för det är på kvällen. Vi åkte upp ett par timmar innan förra året och det var rena folkfesten i picknick. Så blir det de picknickar vi nog.

Sen gäller det att ta en bänk i tid. Gäller väl var man än är. Men men, det är 4 v dit. Å det kan ju regna, då blir det inget alls tror jag. Då är vi väl här eller hos C.










Köpte en kladdkaka igår, så kämpar med den nu Haha! Sista engångsassietten används nog fler gånger, 2 ggr idag, och hallonen är frysta men gott till fikat var det. Sprutgrädden är dock slut nu.

Nu ska jag iaf gå i säng. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 19 juni 23:54


Ont överallt, övertrött så kan inte sova efter en intensiv dag. I morse var jag uppe före 8, det är ovanligt, duschade, satt på en maskin tvätt och sen åkte Annika o jag in till polisen och fixade för ett nytt leg. Sen gick vi genom gamla luthagen ...

Av Neta - Onsdag 19 juni 01:27

Det verkar direkt omöjligt att få en städ att fungera. Det här börjar likna hemtjänstens städ i Tierp. Undermåligt är liksom inte tillräckligt. Hur kan man få jobba som städare om man inte gör sitt jobb? Var är yrkesstoltheten? Längtar tbx ti...

Av Neta - Tisdag 18 juni 01:40

Av gårdagsdygnet alltså. Funderade på om jag skulle sluta blogga när den blir så gnällig. Men det är så otroligt frustrerande att ha så här ont utan att jag eller nån annan, läs sjukvården, kan göra nåt. *Det tar sin tid det var ju en rejäl smäll...

Av Neta - Måndag 17 juni 01:15

Tyckte jag tog det lugnt och satt så mkt jag kunde. Men hängde och vek in dom kläder som låg framme. Har tre galgar kvar och en del lakan + några nattlinnen jag skulle ta ner för att nå ett somrigt med jordgubbar på. Vet att jag inte använt det sen j...

Av Neta - Lördag 15 juni 16:30

Jag är så jäkla less på allting. Ber om hjälp tack vare fallet och att det blir midsommar och den som hjälper till är L, han offrar en dans för att komma. Åker 12 mil. Har städ på tisd och måste få undan tvätten men ingen hjälp, då har C ändå varit i...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards