Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 30 juni 2024

Ont

Av Neta - Söndag 30 juni 00:47

Luften gick ur mig lite igår när allt gick åt skogen. Men ev kommer C i morgon i regnet och då kanske hon kan fixa så jag kan dammsuga. Har till o med typ grus i min arbetsstols hjul.

Vet inte om det regnat i natt också men det var iaf 16 mm i mätaren. Idag har det varit skönare temperatur men typ storm. Satan i gatan som det blåst. Mitt parasoll har sjunkit ner så mkt det går. Försökte rubba den där ratten på det för att höja men det gick inte. Lite orolig att det ska knäckas av ställningen på bordet men ingen fara än iaf.

Både i morse och ikväll har jag haft värk i ryggen på hö sida i njurtrakten. Får ibland ont av just sängen men blir ändå lite nojig. Nu beställde jag sånna remsor man kan kolla om man har bakterier i urinen. Kommer ev i morgon bitti. Har inga UVI-känningar annars. Tycker jag iaf. Nu kan jag ju iaf kolla det. Tog en ipren och somnade om i morse. Upptäckt att just ipren lindrar den ryggvärken.

Småpysslat lite idag. Hängt en grön maskin. Gjorde krossad potatis i airfryern och stekte en korv till. Nu har jag slut på dom goda tjocka korvarna så måste köpa. Randar eller rutar korven för att den blir klar fortare då.


Tryckte till en potatis med baksidan av en sked, tog i lite mkt på första. La en klick bregott i sen salt o peppar. Orkade inte hålla på med dill, vitlök o ströbröd idag.

Blev gott iaf. Men potatisarna blir lätt blöta i en plastpåse i kylen. Får kanske inte koka så mkt i taget.

Gjorde lite passionsfruktsglass med mörka chokladknappar i. Bara rörde i det i halvtinad vaniljglass.


Inte dumt alls. Måste köpa lite frysta körsbär. Glömmer det hela tiden men vill göra både färskost och glass med det i.

På B&W när det fanns kköpte vi just körsbärsost. Den va så himla god. Lite fastare än en vanlig färskost men tänker att smaken ju blir densamma ändå. Tror inte heller det var nåt mer än Körsbär, salt och sv.peppar i den. Varit så ledsen över att den inte funnits på ett par år nu. Måste iaf testa om jag kan få till det.

Kom på nu när jag skrev att jag ska söka på osten och hittade en blogg där hon lagt ut en bild. Stulen bild alltså men det verkar hon ha gjort med.
Hittar ni den i Uppsalas närområde så hojta till.


Det är precis den dom hade. Inlägget var ett par år gammalt men hon skrev att körsbärsost på salta kex hjälpte mot precis alla åkommor. Haha!

Med det så stänger jag för idag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 2 juli 01:29

Inte varit utanför dörren. Så är väl mitt eget fel. Iaf så har jag ingen uvi, inbillar mig att då är det nog inget fel på njurarna heller trots att det värker i det området. Så då skyller vi på sängen och att jag inte sitter så bra i min bäddsoffa...

Av Neta - Söndag 30 juni 23:45

Ja nu har hela juni gått med och det har vänt och blir bara mörkare. Det går så fort. Vi har lite grejer planerade i juli och augusti i familjen. L och jag ska bo hemma hos C och M och ta hand om kaninen. Samtidigt gå på en konsert en kväll. Vi...

Av Neta - Fredag 28 juni 23:41

Värmen menar jag. Inomhus är det fortf rätt varmt, vill inte ha öppet för det har blivit så mkt flugor. Har nog ett flugbo nånstans därute. Då dom använder mig som studsmatta slipper jag dom helst. Kom en rejäl skur med åska ikväll, lätt huvudvär...

Av Neta - Torsdag 27 juni 23:03

Man gör inte så mkt när det är 31 gr. Idag gick jag bara ut på baksidan när jag skulle vattna. Förberedde också för regn, la dynor upp mot fönstret. Åt det hållet alltså. Så nu blir det väl inget. Haha! Fläkten går och den får nog gå i natt med. ...

Av Neta - Onsdag 26 juni 10:23

Tyvärr kom bilderna inte med men dom finns både på Fb och Insta . ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards