Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Neta - 25 november 2012 16:15

Som tur är har pizzerian mitt emot mig lindat in sina terasstolpar i röda ljusslingor så jag har nåt fint att titta på iaf men annars är det trist nu. Nu kan väl det där vita eländet komma ner lite då, blir ju ljusare ändå. L har hållt på med utomhusslingor hela dagen och vi diskuterar vad vi ska sätta upp eller inte. Har en himla massa ljusslang men tror vi struntar i det.


    Dom här är ett måste tillsammans med en vanlig lykta med elbelysning och slingan i fågelbusken.


  Den här gynnaren får kanske flytta eller gå i pension, Knut har stått på vår trapp ända sen 1999 och varit på spa några gånger. Kanske kan tänka mig använda den igen om jag får fler barnbarn ( känn ingen press )   


  Men med bara vuxna hemma numera så funderar vi på byta ut Knut till nån slinga och sätta i portalen över grindhålet i stället.


  I julveckan sen tar vi fram den här och sätter på baksidan och en tomte som tar igen sig lägger vi på altantrappen, hittade dock inget foto på den.


I morgon ska vi lyfta upp adventslådorna och kolla igenom allt, vet att jag har en del 5-armars elljusstakar som jag ska göra mig av med och säkert nån stjärna också, man kan ju inte spara allt och ibland vill man förnya.


Ja men hur som det blir så är det mysigt att hålla på med, älskar när det blir fina belysningar utomhus både på offentliga byggnader och i trädgårdar, för att inte tala om i stan.


   



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards