Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Neta - 11 januari 2015 00:20

Det tar längre tid än man tror och sen hittar man ju lite kul saker också   


       

Mina barnvagnar i samma broschyr från -87, hade den rosa sittvagnen till Elle och den grå-rosa liggvagnen köpte jag sen begagnad av nån kompis till syrrans karl när jag fick Christine. Hade en snarlik 86a i blått till Elle men sålde den för vi skulle ju inte ha fler. Hmm..

Rejäla vagnar på den tiden och inget tjafs med regnskydd och att pumpa däck, dom var gjorda för att tåla allt. Vi hade inte ens skivbromsar eller svängbara hjul, hur klarade vi det då? Jo man bytte däck på vagnarna mellan ungarna, fick koka dom för att få på dom och sen satt dom där och bromsen tog 500 %.

Bordssetet var med från min fasters dödsbo men var farmors från början. Är ju lite freak av pressglas och eftersom vi numer så ofta äter framför tvn så bestämde vi oss för att ha det på det bordet och slippa springa fram och tillbaka med det från matgruppen.

Hittade en barndomskompis till idag, Murre stod i fönstret i mitt flickrum, han har tappat svansen stackarn. Måste rota o se om jag har lite svart päls nånstans bland sygrejerna för utan svans kan han ju inte vara.

Vi hittade också Christines glassbil som är en sparbössa också. När man lägger i pengar så spelar den glassbilstruddilutten. Gissa om jag ångrat batteribytet i den några ggr idag?   


 

Skåpet är iaf på plats och iplockat, hyllan ovanför också klar. Där står alla plåtburkar, gillar ju gamla burkar det varit livsmedel i men även andra med fina motiv. Har några riktiga rariteter bl.a en kaffeburk med julmotiv från Gevalia med prislapp kvar under, 1 kg kaffe kostade då 32 öre.

Föredrar nästan plåtburkar till mina kakor med. En stor ljuslykta i mässing hittade jag också när vi plockade ner, L har hittat den på skroten och den är för stora värmeljus med utstansade stjärnor.

Vi slänger ju en del krafs också och har en stor låda till Erikshjälpen. Men än känns det som vi har gjort en hundradel, upptäckte att allt jag haft av förvaring i husvagnen stod därinne med. Den är ju urplockad. Vi har hållit på av och till hela dan och det finns mer kvar att rensa.

L som inte kan hålla i ordning alls slänger ju in grejer på första tomma yta. I bästa fall... annars i kassar på golvet. Jag har inte orkat gå efter och fixa efter honom, ledsnade ordentligt på det för några år sedan och slutade med hopp om att han skulle inse att man måste, men nej...

Nu har jag säkrat mitt så jag vet var det är.


Från det ena till det andra. Såg ni "Stjärnorna på slottet" ikväll? Özz Nüjjens kväll. Vi satt knäpptysta allihop och bara lyssnade när han berättade om sitt liv.

Jag har en otrolig respekt för honom, beundrar karln hur mycket som helst. Han har ju förmågan att förmedla och berätta så man förstår. Inte alla som har den förmågan precis. Jag var helt tagen efter programmet.

Den bästa föreställning jag någonsin sett var "Stadsministern" så glad jag gjort det. Inget jag sett har slagit det. Ser fram mot att se nästa här i stan snart.

Han borde föreläsa för alla knäppgökar som röstar på Sverigedemokraterna och han skulle få bra många att ändra sig, kanske inte de helt intelligensbefriade, men de som bara hakar upp sig på invandringen och inte satt sig in i resten.

Bara det att han fick alla att sätta sig in i flykten över minfältet ikväll, trots att dom så klart visste att det var fejk, vilken annan människa skulle kunna det? Sen hans sätt att berätta, vilken gåva han har!

Nej skulle vi få honom på en ministerpost i riksdagen då skulle han göra skillnad. Och tro mig, han kommer dit!!!


Idag har vi fått så där 2 dm snö, det har blåst så pass att snön lagt sig på rutorna. C var tvungen att jobba några timmar och då åker hon Skuttungebussen hem och kliver av vid Elverket, kom hem som en snögubbe efter promenaden genom gropen där det så klart inte var plogat.

Plogbilarna är ute nu och L var precis ut och tog vallarna. Varit tyst och lugnt annars ikväll, snö dämpar ju den. Bilarna hörs knappt och bussen hade kanat ner i vårt dike utan att vi märkt det. Såg först när bärgarn kom.


Hoppas ni som bor söderut inte är alltför drabbade av snö och blåst, och jag hoppas att det stämmer att det ska lugna sig i morrn för då ska C och hennes kompis ut och kryssa igen.


Nu ska jag inta ryggläge och förhoppningsvis kunna sova.   Nattinatt!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards