Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 december 2015

Av Neta - 4 december 2015 02:48

Nu har jag kunnat koncentrera mig så mycket att jag skrivit överklagandet till omsorgsnämnden. Mått och mår så skitdåligt av det här. Varför är det hela tiden dom svaga i samhället som ska bekosta den ökade kostnaden. Läste för en tid sen om en tjej som haft assistent i 14 år och som inte kan göra något själv som fick avslag. Hur tänker man där?

Jag har jobbat och betalt skatt i en himla massa år, betalar skatt fortfarande. Nu när jag behöver samhällets insats så får jag den kanske inte. Det är så sjukt.


Ja nu är det bara att vänta och se, ändrar dom inte beslutet går jag vidare till de rättsliga instanserna. Pratade med en kompis som är jurist idag och hon tycker också jag har rätten på min sida både i SoL och LSS. Mina besvär beror ju inte på normalt åldrande precis.


Får som vanligt när jag mår dåligt inte mycket gjort, blir som förlamad bara sitter o glor. Skulle åka till Skultuna i morgon men jag har ingen lust och det var bara jag som ville åka. Blir hemma, laddar för CL-kryssen ist. Bara hoppas det inte blir för blåsigt.

Det här med att åka på dans eller kryssning är nog snart inte aktuellt längre heller. Jag har ju tyckt att det varit kul att hålla kontakten med den världen som varit så stor del av mitt liv men när vissa band man varit hur bra kompis med som helst inte ens eller knappt hälsar längre då är det nåt fel. Precis som man inte duger längre för att man inte kommer så ofta. Tur att inte alla är så.


Pratade med mamma idag, lite om deras byte och om julen. Men julen gör mig bara deppig numera, tur jag har mina tjejer och att J kommer hem. C jobbar annandagens kväll och nyår till 21, sa att hon kan väl byta och jobba nån mer juldag och att vi anpassar oss efter det. Får se om nån vill men hon vill ju fira nyår med kompisarna så klart. Samtidigt är det ju så här det är att arbeta inom vården.


E mår inte heller bra men kämpar som en iller, tar ut sig helt ibland. Så orolig för att det är något som växer där igen eller att det satt sig på lymfan, hon är tidvis så öm. Dr trodde, utan att ha sett henne att det kunde vara svettkörtelinflammation men det tror inte hon. Huvudvärk har hon precis varenda dag. Börjar bli för mycket nu med L som han är också. Jag kan inte ta hur mkt som helst. Märker att det tar på C med.


Har ni sett adventskalendern på svt? Tittade på första programmet och undrade om det verkligen är för barn? Var är julkänslan? Vad är det för fel att göra en julkalender med tomtar, snö och förväntan som det är hos barn den här månaden? Fick ju så mkt bra kritik före och så är det bara dravel. Sänd Teskedsgumman eller Albert & Herbert i repris!


Nej nu är kl faktiskt 3.30 på morgonen, jag jobbar ju bäst på natten och att skriva sånt där tar sin tid. Så blev det lite kladdat här med på köpet. Dags att blåsa ut ljusen och gå i säng!

Håll era tummar nu!

Gonatt!









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards