Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 november 2020

Blev lite mkt igår.

Av Neta - 26 november 2020 15:58

Att C skulle komma och ta in jullådorna visste jag ju. Hon påstod att det var 7 st i uteförrådet vilket gjorde mig lite förvånad då jag hade 3 inne + ljusstakslådan. Stämde inte heller, det var 4 halvfulla. Har ju rensat. Plockade ut det jag ville ha uppe och sen bar hon ut dom igen.

Innan hon kom hörde sonen av sig och undrade om han kunde komma och fixa hyllan och sätta upp grejerna ute. Han kom först men var ju tvungen att tömma både skrivbord och själva hyllan. Svårt att sitta och göra det så fick ont, mest i axeln och dom här jäkla fingrarnasom nyligen börjat strejka. Sägs att man kan få cortisonsprutor mot det, men vem vill åka till sjukvården nu? Inte jag iaf. Fick ju sen sätta tbx allt igår kväll med.

J satte upp slingan runt uteplatsen, stjärnan mot planket och träden.

Blev så fint. Egentligen skulle jag vilja att stjärnan ( som också är en snöflinga) hängde ovanför i tomrummet mot grannen men måste prata med Linnea om det först.

J fixade också lite på framsidan så jag eller rättare sagt C kunde ta ut snögubben och tomten sen. Därute har nog grejerna som får ström från mitt lilla garage hamnat på nån slags timer. Jag törs knappt röra nåt därute, har ju alltid varit L som fixat med det. Känns inte som om det är nån värme på i det heller.
Ville inte be J om det då han hade en tid att passa. L kommer ju på månd.

Hade inte tänkt att ta ut tomten förns till lucia och vill inte heller att den ska ligga på marken utan på lådan i bakgrunden. Sladde räckte tydligen inte längre än hit för J hade satt skarven med 3 uttag på garageväggen. Smart då den nog inte heller ska ligga på marken. Inte utan en sån banan iaf. Kan ju komma snö. Snögubben ska stå mellan ytterdörren och lådan hade jag tänkt. Få se vad L säger när han kommer, får väl ev flytta ner lådan. Tror garaget skyddar mot ev vind. Stjärnan vart ju fin där ändå och C satt ut kransen på dörren.
Väggprydnaden är vår landskapsblomma Kungsängsliljan. Fick den när jag fyllde 40.

Nu har jag alla julsaker på bordet i vardrummet, fixar i min egen takt. Först måste jag stryka juldukarna dock.

Inne kom iaf lyktan och lite mer jag inte klarar själv upp.

Blir lite mysigt ändå, den där lyser nog dygnet runt tror jag.

Min favorit, eller en av dom.
Ont och stel idag, blir inget struket, har ju fred o lörd på mig. Ska ju pilla med ljusstakarna med.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards