Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 juni 2021

Midsommar

Av Neta - 26 juni 2021 01:02

Dagen började med regn men det struntade jag i.


Hämtade C och for upp till Furuvik, regnet tog vi med oss iaf bitvis. Regnade då vi gick in men vi var utrustade med ponchos så vi klarade oss bra och det slutade efter en kort stund.
Kom några skrämskott ibland och en kortare skur senare på em men ingen blåst och varmt o skönt. Hade en tunn hood med mig men det kändes varmt med den, iaf under ponchon


Christine hade gjort en jättegod pastasallad. Och vi hade både fika och jordgubbar med också. Satt vid Fiskeläget med fin utsikt.


Dom här trodde vi kom med mat Haha! Men vi skulle bara fylla på vatten. Dagens besvikelse var väl att kängruhängnet var stängt och stallet ockuperat av folk. Så vi såg ingen av dom. Annars tror jag inte att vi missade nåt djur. Jo lemurerna var inte ute när det regnade.


Måste fota den där då den var så fin men lite ensam.


Gick ett varv på tivolit ochjag spelade ett spel a 40kr på hjulet och vann 2 kg Daim.
Fråga mig inte vad Leif sysslar med på den där bilden. Haha!


Avslutade med fika, man blir lite mör. Då hade vi ändå inga barn med oss. Träffade en bekant som var där med barn och barnbarn, hon var nog tröttare än oss ändå.


Sen hem, testade olika midsommarbubbel och Pineappel skumpa vann.


Pimpade parasollet lite


Åt smörgåstårta och jordgubbar, vissa av oss sprang dock runtoch klippte mördarsniglar, det var inte jag. Men satt sen ute nästan till midnatt i en ljum skön kväll. C åkte hem, hon ska vara med i nån brännbollsturnering i morgon och vi andra kröp i säng.

Sillfrunch i morgon så ska sova nu!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards