Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 3 februari 2024

En dag med dotra

Av Neta - Lördag 3 feb 23:09

Å som vanligt när jag ska göra nånting så hade jag svårt att somna. Tror jag svimmade av en stund då och då före 3 då jag var upp på toa. Sen somnade jag och vaknade 7. Då tordes jag inte somna om rädd för att inte vakna av larmet.

Gick upp vid 8.30 efter stt ha konstaterat att om jag sitter i sängen så kan jag se soluppgången, eller iaf himlen i spegeln på en av mina garderober, i gårdskarlns lokalfönster. Haha! Långsökt va? Men så är det faktiskt. Garderoben står i sovrummet mot vardagsrummet bredvid fönstret och spegeln är på dörren närmast ytterväggen. I den ser jag garagelängan en bit före min lägenhet och där finns fönster till gårdkarlns lokal. Garagelängan går endes hela mitt hus. Det har ni ju sett på foton tagna från altanen.

Frukosterade, skrev nota till storhandlingen i ordning hur varorna ligger i butiken och tog en kaffe.
C kom och vi lastade mig och for in till GC.
Kollade runt lite, C skulle till panduro, vi gick ett varv på TGR, där hittade jag en nackkudde i plysch, både stadigare och varmare än den jag har. Min som jag ärvt efter Elle är fylld med små frigolitkulor, den här med nån slgs foam. Tror jag det heter, himla skön var den och formar sig mot min nacke. 69kr.
I fortsatte strosa, och blev lite hungriga. Pong nästa.


Dom hade den där kycklingen med färsk ananas. I nån sås som liknar sweet chili men ändå inte. Paprika i olika färger, mild chili och rödlök också. Tog med ris. Men så stor portion, tvingade i mig kyckling och ananas, lämnade mycket. Perfekt mat för takeaway, räcker lätt 2 mål.
Sen började byxjakten till C på riktigt. Hon provade massor men det var utplockat också. På väg från byxaffärerna gick vi in på Väskan som ska upphöra. Vid en hylla vr det70%. Såg direkt en lagom stor handväska från Ulrika design.


499 kr blev 150. Har flera Ulrikaväskor. Så nöjd med den här. Kan inte ha den över kroppen men har lite svårt för det just nu då axeln värker men jag kan ha den på friska axeln. Rakt ner liksom.
Vi firade med kaffe och semla, jag iaf C drack te och åt en nötfri kladdkaka.
Då upptäcker jag ett hål i min väska, jag har tappat en nit. Sitter en nit på var sida om ett spänne liksom. Inte på den nya men på den jag hade idag. Jag blev lite ledsen då den väskan är lite av en favorit. En jag kan ha runt kroppen. Men tänker om jag bara får tag på nitar kan man kanske byta båda. Men var får jag tag på det?


Nackkudden.

Vi bestämmer oss för att göra storhandlingen på Kvantum som planerat och åka till Lager 157. Spännande då jag aldrig varit där. Höll på svimma, alla byxor 150kr, många i lika modeller som dom vi provat för 4-500. Jättesköna vårbyxor i sköna kvalitéer.
Hon fick sin födelsedagspresent, 3 byxor och en stickad tröja för 570kr. Säger bara, skicka dit era karlar med, billiga byxor och jeans och många läckra tröjor.

Avslutade med Plantagen och vet ni? Dom har snödroppar i kruka. Skulle ha krukor då det var 40% på alla krukor och fat, köpte 2 och köpte en 2-pack med blomjord utan torv. 2 x 20 lit för 79. Fick vi varsin, man får inte va dum.


Den här krukan hade jag redan, köpte lerkrukor.

Hem och packade ur, C ska köpa min assistent så vi packade den. Hittade lite kul saker jag letat efter där tillbehören stått i överskåpet till städskåpet. Hon tog med sig matlådorna hem. Jag pustade lite då hon åkt och gjorde mig sen en bowl utan ris med räkor, åt med salta tacochips och en fruktsallad.


Bojkottar mello i år igen. Kollade på Strömstedts som var i Ö-Vik hos Stefan och Ulla Lövén. Sen har jag lyssnat på bok.

Nu ska jag nog krypa i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards