Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 10 februari 2024

2 år sen

Av Neta - Lördag 10 feb 22:35

Idag för 2 år sen idag var vi till Elle på sjh, sista gången hon kunde prata med oss.
Under tiden vi var där ökade magsmärtorna och dom beslöt sig för att operera och hittade tumören i njuren, en av dom hon haft länge och som var ofarlig, nu hade en av 6 tumörer spruckit. Dom tömde buken på massor av liter blod.
Dom fick operera 2 ggr till de dygnet av samma orsak och vi blev uppringda kl 2 på natten för det var kritiskt.
Ilfart in!
Sen blev det aldrig mer sig likt, sövd i nästan en vecka, sen med respirator, sond och njursvikt med dialys.
I 6 veckor kämpade hon, 6 veckor jag gärna varit utan och önskar hon sluppit när utgången ändå blev som den blev.
Op nästan varannan dag. Organ efter organ blev påverkad. Blodförgiftning i hela systemet.

Undrar vad hon tänkte, undrar vad hon hade velat säga mer än att nicka, skaka på huvudet och rycka på axlarna.
Dom försökte med talventil och då orkade hon viska enstaka ord. Bara känslan när hon kunde viska hejdå när vi gick.
Sen orkade hon inte det heller.
Allt detta för hon inte fick vård i tid för en infektion som inte gav sig pga sitt nedsatta immunförsvar pga hormonbristen. Satans pandemi!

Älskade unge som jag saknar dig! ??


Att vara ensam gör det ju extra jobbigt. Alla andra har ju nån som kan stödja eller dom kan få sällskap av. Dom är ju också rörliga på ett annat sätt än jag.
Prioriteringslistan är jag ju sist på, det blev extra tydligt igår.
Ingen har ju henne som prioriterng heller, jag hade velat att hon fick ett litet roshjärta och ett ljus på onsdag men kan ju inte fixa dit ett själv. Köpa rosor kan jag ju men vill ju inte precis kasta upp dom.

Åt lax med räkor och sås med både prickar och streck ikväll. Broccoli och potatis till.
Pricksås - romsås
Strecksås - dillsås




Gjorde mig 2 minisemlor också. Gott till kaffet.


Hade sönder munstycket till sprutgrädden, det gick av. Få se om jag får ut nåt mer. Hände senast jag hade sån också, den funkade inte sen. Får väl vispa eget annars.

Kollade på Strömstedt ikväll, dom var hos Anders Borg och Domininqa. Stavas det så?
Gillar dom programmen. Vet att det är nån repris på Så mkt bättre också. Men den är lite väl lång.

Nu ska jag lösa korsord ett tag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards