Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Alla Helgons dag

Av Neta - 3 november 2013 00:07

 

Det här är ca 2 meter av uppskattningsvis 50 vid minnesplatsen på Uppsala gamla kyrkogård idag, säkert 1 meter brett bälte av bara ljus. Gör sig egentligen bäst på lite håll men vi gick in och tände ljus för pappa, farmor & farfar o faster Maggan.

Var även upp till min bror Stens grav så klart. Innan vi var här så var vi ut till Leifs föräldrars grav på Danmarks kyrkogård. Så fint överallt och på båda ställen var kyrkorna öppna och det serverades kaffe och varm saft. I Uppsala hade de även sålts korv på kyrkogården, något som fått en del att brista ut i ramaskri, men den var redan slut då vi kom. Dom stod också så till att dom inte störde verksamheten som var där idag. Tusentals människor var där och det var så himla fint med marchaller vid varenda gång. Magiskt vackert.


Nu har dimman sänkt sig därute i kylan, det är bara 3 gr ute och L har precis skjutsat hem Elle och hämtat Stina som varit på tjejmiddag i grannbyn. Vi andra har haft en myskväll vid TV och ätit 3-rättersmiddag.


För er som undrat över vår ytterdörr så är den hel igen, vi hittade en firma inne i Uppsala som kunde blästra ränder i glas och det kostade 400 kr så det var ju överkomligt. Montera kunde han göra själv.

Har faktiskt varit lugnt hela veckan men tror det var fler än oss som verkligen polisanmälde sist. Polisen har också synts vid ett par tillfällen bl.a ikväll. (Nu kommer det väl hända nåt bara för jag skrev så   men nu får vi dom iaf på bild isf.)


I morgon ska jag försöka få frysarna avfrostade så vi kan börja baka o greja till kalaset. Rensa ur lite bär o koka saft så det blir mer plats. Nytt matbröd är det dags o baka också, finns alltid nåt att sätta händerna i.


Tack också för tips om lägenheter, ska vidarebefodra det.


Kram kram allihop.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards