Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 november 2019

Av Neta - 19 november 2019 23:25

Kom precis på att jag glömt ringa mamma idag, hon heter också Elisabet som min dotter och många andra i släkten. Ett av landets vanligaste kvinnonamn, det har märkts på sociala medier idag.
Min Elle firar sin namnsdag på kryssning med sin pappa.

Nu står den där, en soffa i en färg jag tänkt mig ända sen jag valde den vit och grårandiga tapeten. Samma tyg som fåtöljerna fast dom är ljusgröna. Har lekt med tanken att köpa det i den grå till fåtöljerna med men tycker det var rätt fint ihop ändå. Fast det nu blir tre färger därinne så är det lugnt iaf, den blå sammeten lugnar ner på nåt vis. Så är ju det fint till mattan.

Mi kom och hjälpte sonen bära in den nya och bära ut den gamla, samt skruva hop. Det är en bäddsoffa som kan bli 140 cm men är 90 cm djup så är det nån som ska sova ensam i den behöver den inte fällas ut annat än fär att ta upp sängkläder som förvaras i den. Den är högre än den gamla vilket är skönt för mina knän, finns ingen dynskarv och kul med alla lösa kuddar ist för fasta dynor.
Ska ta 72 timmar innan dynorna är färdigfluffade, dom var vacumförpackade. Har 3 soffkuddar som inte syns här men ska köpa ett par till. Iom att den är så djup behöver man det.

Innan J åkte bad jag om att han skulle sätta upp julslingan och ljusnätet. Ljusnätet satte jag på skymningsrelät men julslingan ska jag inte tända förrän i advent.
Iom att jag ramlade för nån månad sen har jag inte kunnat tömt och göra i ordning därute. Ska bli så fort jag kan det.bänkarna ska bort, in under tak, stolen in och krukor tömmas.

Tog en skärmdump på den här bilden, tycker den är ömsint på något vis. Försökte hitta den på Wish men gjorde inte det. Skulle gärna ha den bilden ovanför sängen.
Länge sen nu man låg så där och sov.

Tvättat idag, packning för Göteborg i morgon. Men nu ska jag sova och drömma vackra drömmar. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards