Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 18 november 2019

Hedemora

Av Neta - 18 november 2019 03:01

Första gången jag var i Hedemoraparken var på en grötfest en trettondagsafton med ungdomsringen. Skulle tro att det var i slutet av 70, eller början av 80-talet nån gång. Förutom en himla trevlig fest så blev vi tjejer lite förvånade över att vi som aldrig varit där innan fick dansa så mycket. Våra egna killar hann liksom inte med Haha!
Nöjda som 17 med kvällen åkte vi hem. Tog ju ett par timmar.

Min kompis och jag pratade om kvällen och beslöt oss ett par veckor senare för att åka upp igen, ensamma. Den kvällen blev minst lika lyckad och trots att bara en handfull kavaljeer från festen var där fick vi ändå dansa hela kvällen. Nu med nya killar också som inte var folkdansare. Och så var det där sen, och är fortfarande. En helt annan mentalitet än här nere.

Vi åkte ofta dit ett helt gäng sen och skapade lite traditioner, som fika på hemvägen, alltid på macken i Heby. Den var ju stängd så dags men vi tog med eget.

C frågade mig för några v sen om jag skulle med upp dit den här söndagen. Hon vet att jag gillar Streaplers och hon vet ju sen innan att jag gillar Hedemoraparken. L och jag åkte också dit ibland och säkert har hon varit med också.

Så i morse vid frukosten fixade jag som traditionen kräver, matsäck i form av mackor med stekt ägg, frukt och dricka. Hon dricker inte kaffe så jag gjorde inte bara till mig heller.
Vi åkte härifrån vid 14.30, dansen är mellan 17-21. Himla bra tider om du frågar mig. Vi åt på Valbodonken. Bara för att slippa gå ut i regnet. Haha!
Åkte efter GPS och blev lurade av den, blev en rejäl omväg runt Stjärnsund bl.a och vi missade första dansen. Eller hon gjorde, jag sitter ju bara och lyssnar. Vi fick ett bra bord iaf och hittade ett ställe vi kunde ställa rullstolen hopfälld på.
Hög medelålder, inte många under 50. Överskott på karlar, det är inte så vanligt. C hittade några yngre hon kände och sin kompis Anna som var där också. Hon dansade mycket. Jag satt och lyssnade och folk som gick förbi eller vilade en dans pratade lite med mig. Det är man inte så van vid. Det som var kul är att han som arrangerade grötfesten för många år sen och som vi kallade för Icahandlaren, för att han var det Haha! Han var där, vi har ju setts där under alla år och han kände igen mig nu med. Han kom och pratade en stund.

I pausen fick vi sällskap vid bordet av ett par, han från Uppsala och hon från Mora. Dom hade åkt halva vägen var kan man säga. Lite äldre men som var ute mycket, mest på sommaren men vintertid även i Hedemora. Vet inte om dom var ihop eller bara kompisar.

Allt trevligt har dock ett slut, hade spetsat in mig på att köpa deras jubileumsskiva men den var slutsåld. Dom kom direkt från jobb i thailand, hade spelat norrut nånstans igår och så det här giget. Dom får ju nya skivor så småningom men dom ska ju tryckas upp först. Nu skulle dom iaf hem till familjerna och vara lite lediga.

Då C och jag kom ut till bilen hade hö halvljus gått sönder. Så blev lite prat med L i luren innan vi åkte därifrån även nu en omväg men med flit för att få åka stora vägar. Dimmigt och småregn. Åt mackan och ett päron på hemvägen, lite kisspaus vid Näsbysjön och hemma vid 23.30

Nu ska jag också krypa ner och sova! Godnatt!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards