Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 augusti 2019

Av Neta - 6 augusti 2019 16:33

Igår kom min kompis Lisbet hit, vi åt lunch och satte oss sen ute och pratade lite. Då upptäckte jag ytterligare skadegörelse på taket, två små rispor som gjorda av en knivspets. Ringde dotra och vi bestämde oss för att gå och göra en polisanmälan. L fick snällt hänga på.
Efter det gick L och jag till byns enda cafe där hon ville bjuda på em-fika. Första gången jag var där, kan inte påstå att jag blev jätteimponerad. Inget fel på varken kaffe eller bröd men 118 kr för 2 pers. A och jag betalar betydligt mindre på coops. Å så märkvärdigt var det inte.

När hon åkt for jag bort till granngården för att se om dom hade nån lämplig solcellslampa till min marshallhållare, det hade dom inte.

Hemma sen kunde jag skörda lite, mest bönor igår som slank ner med maten. Ärtorna sparde jag till idag, kan säkert hämta nån mer med.

Skönt att sitta ute igår men jag retade mig på skadorna på mitt nya tak. Så skrev ett inlägg i Tierpsgruppen. Där började det så klart spekuleras på en gång. Ganska omoget inläggav nån. Men det inlägget ledde till att UNT ringde och intervjuade mig på fm idag, ville göra ett reportage. Jag sa nej först men blev övertalad. Dom ville ha en bildav mig på scootern men den enda jag hade var ca 8 år gammal tagen tidigt på våren och där jag är ca 10 kg mer än idag. Föreslog att dom kunde ta nån bild från facebook ist, få se hur dom gör.

Idag åkte jag ut och fotade lite i Tierp

Id torget utanför Ica.

En liten del av en trädgård, hela den är fantastiskt fin. Tror dom lägger ner rätt många timmardär.

Vid kommunhuset

Och det här strax bredvid, vilket jobb Haha! Alla grindstolpar är så här.

Uska jag gå ut och sätta mig en stund. Sen ska jag göra pasta med ost o skinksås.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards