Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 augusti 2019

Av Neta - 13 augusti 2019 23:20

Nu har Elle åkt hem igen. Det var första gången hon åkte riksfärdtjänst till mig, det funkade utmärkt. Vi började med att tillsammans med C gå till polisen imorse och beställa nytt id till mig. Sen fortsatte vi till Synoptik, där det konstaterades att mitt vä öga försämrats så det blir nya glasögon. En nätt liten utgift på 5500 drygt, då var det halva priset på glasen. Nu har jag ju råd men hur blir det för dom som bara lever på pension?

Så här ungefär blir dom. Hittade inte dom på Synoptiks sida men tror det här är samma. Gröna med lite liv i. Är ju grönögd med.
C åkte till jobbet så vi sa hejdå till henne.
När vi skulle gå hem upptäckte jag att jag inte kunde öka farten på scootern, hade ju kört extremt sakta för att gå med E. Hoppas det bara var tillfälligt för utan den kommer jag ju inte utanför dörren. Riktigt orolig nu, reparatörerna kör ju bara Tierp på onsdagar så i morgon lär ju ingen komma och nästa onsd är jag inte hemma. Ska till VC i morgon, tänk om den stannar, vad gör jag då? Den går ju inte att skjuta på om man inte frikopplar och jag är inte säker på hur man gör det.

När vi kom hem fikade vi med Dagmartårta och bärkaka sen slappade vi en stund.

Så småningom gjorde vi lax, stekte med en ny fiskkrydda med bl.a isop och kyndel i. Rörde hop lite pricksås, gr.fil, majonnäs, några droppar citron och rom. Blev så gott! Proppmätta blev vi också.

E hjälpte mig lite vid datan, grävde fram lite saker ur förrådet, bl.a en kikare jag vill ha med mig på kryssen. Sen sjönk vi ner i soffa och fåtölj igen. Hon virkade och jag bläddrade lite i en tidning medans vi pratade om allt och ingenting.
Vid 19 kom hennes taxi så då blev det tomt och tyst igen. Såg på allsången, läste lite och nu ligger jag i sängen och skriver till er. Ska dock slå ihop mina smaragdgröna nu.

Av Neta - 13 augusti 2019 00:03

Kom med färdtjänst i morse så vi fixade lite inför kvällens kräftätande, gick till Lidl och handlade sen hem igen. Mötte C på hemvägen ochh så småningom kom hon med.
Jag gjorde en bärkaka utan bakpulver med blåbär och hallon och vi gjorde ett flan på smördeg med skivad färskpotatis och riven ost på som sen toppades med gr.fil rom och salladslök. Plockade fram grillade kronärtskockor i olja, inlagda citroner, oliver och stora kapris med. Kräftorna blev goda med ny lag men vissa var lite hårda i skalen. Mysigt ändå!

Egentligen ska osten vara under potatisen men det gick ju bra så här med.
Mysig kväll med mina töser. E är kvar till i morgon kväll och i morgon ska hon få följa till optikern. Jag kanske till och med kan få hjälp att välja bågar.

Annars börjar nedräkningen till vår 4-dagars kryss till Höga kusten och Vasa i finland. Den här veckan ska det väljas kläder till 3 kvällar med 3-rätters och dans. Sen ska man ha klääder till strandhuggen och kanske badkläder till poolen ombord med. Lite nytt har inköpts.

Men nu hör jag på Es lugna andetag att hon somnat, kanske bäst att jag försöker göra det med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards