Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 augusti 2019

Av Neta - 11 augusti 2019 19:49

Har iofs tvättat. Reflekterar över det här med ensamhushåll, vad oekonomiskt det är egentligen. Det sägs att man ska fylla tvättmaskinen, men då får man ju ha en himla stor garderob om man ska få hop 7 kg tvätt i varje maskin. Man vill ju inte ha kläder i bara en färg precis. Lika när man bor i lägenhet och ska tvätta lakan, jag kan då bara hänga ett i taget och sen inget mer på min torkställning. Alltså blir det 2 maskiner på ett lakansbyte. Örngotten får man köra med annat 60 gr.

Diskmaskinen kör jag ca 1 ggr/vecka, gör ju inte så mkt mat från grunden längre och då blir det inte mkt disk heller, tar väl igen det där då kanske.

Lika med maten, ett himla styckande i bitar, går åt många små fryspåsar eller burkar om man gör färdig mat.
Bara en reflektion jag gjorde idag.

Gick igenom tidningar och hittade det här i veckans Året runt

Äppelkladdkaka med kanelgrädde, hur gott lät inte det? Gillar egentligen inte vit choklad, tycker det är rena sockerpastan, men så här funkar det nog. Inte för att jag bakar så ofta så det stör nu precis. Men ändå, kul recept där jag nog skulle halvera sockermängden.

Sista Badhotellet ikväll, sett några avsnitt av Barnmorskan jag missat idag på em. Nu har jag sjunkit ner i soffan efter att ha ätit lite rester. I morgon fm kommer Elle och stannar till tisd kväll. Kan ju inte vara från Bonnie längre. Mysigt att ha henne här ändå.
Himlen börjar bli svart igen, kommer fler skurar, fått runt 10 mm redan idag. Blåser med men är rätt skönt ute ändå, iaf på baksidan. Va ut och kollade till blommorna.

Nu lite TV!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards