Mina ord och tankar

Alla inlägg under augusti 2019

Av Neta - 1 augusti 2019 23:20

Augusti
Av Neta - Idag 23:14
Ja då har hela juli gått också. Snart börjar folk jobba och skolorna börjar igen. Känns som den här sommaren har varit ovanligt kort.
Förlängde mitt elavtal med rekommenderade 3 år, va billigast också. Sen fick jag lite panik, vill jag bo kvar här i 3 år? Har ju bott här i 10 månader nu och knappt lärt känna en människa. Trivs ju himla bra med lägenheten, och ännu bättre nu sen uteplatsen blev men jag är ju mest själv. Ibland är det lite trist.
I morgon t.ex ska C med KU gänget till Bredsand i Enköping. E ska åka till badet i Bjkl på dan och in på nån konsert på kvällen. Namnen här ska till Furuvik på konsert. Verkar som alla har planer utom jag. Ringde Lisbet som ville komma ut i början av aug, men hon har inte ringt tillbaka och då vet jag att hon inte är hemma för det gör hon så fort hon ser att man ringt annars. Så jag får väl roa mig ensam i morgon. Resten av folket jag känner är ju på semester.
Ska börja med att roa mig på vårdcentralen med att göra en spirometri på fm. E har gjort det och hon sa att man blir trött efteråt så får väl ta en tupplur kanske. Hade ju vart mysigt att åka till nåt bad annars men jag gör ju inte det själv.

Idag har jag äntligen röjt i kylen och detvar inte så mkt som behövde kastas ändå. Men det som blev åkte C och jag iväg med på en gång. Precis nu kom jag på att jag glömde ta med räkskalen i frysen. Attans också. Uträttade lite ärenden på polis, ica och Lidl. Pantade flaskor o burkar för nästan 30 spänn. Hem med varor och åt lite lunch sen tog jag en tur utåt Skämsta i finvädret.




Ser ni rådjuret på sista bilden? Han hade stenkoll på mig, trodde väl att scootern var nåt djur. Så mysigt att åka där och se alla hus på landet, så fint i alla trädgårdar nu med. Sliter lite i hustarmen.

Fick den här bilden i mitt flöde idag. Skylten är väl infogad för det är ju inte fotat i Sverige men kul iaf.

Nu har jag pratat med båda tjejerna så nu är det väl dags att sova lite kanske. Blir väl nån sida i boken först.

Av Neta - 1 augusti 2019 23:14

Ja då har hela juli gått också. Snart börjar folk jobba och skolorna börjar igen. Känns som den här sommaren har varit ovanligt kort.
Förlängde mitt elavtal med rekommenderade 3 år, va billigast också. Sen fick jag lite panik, vill jag bo kvar här i 3 år? Har ju bott här i 10 månader nu och knappt lärt känna en människa. Trivs ju himla bra med lägenheten, och ännu bättre nu sen uteplatsen blev men jag är ju mest själv. Ibland är det lite trist.
I morgon t.ex ska C med KU gänget till Bredsand i Enköping. E ska åka till badet i Bjkl på dan och in på nån konsert på kvällen. Namnen här ska till Furuvik på konsert. Verkar som alla har planer utom jag. Ringde Lisbet som ville komma ut i början av aug, men hon har inte ringt tillbaka och då vet jag att hon inte är hemma för det gör hon så fort hon ser att man ringt annars. Så jag får väl roa mig ensam i morgon. Resten av folket jag känner är ju på semester.
Ska börja med att roa mig på vårdcentralen med att göra en spirometri på fm. E har gjort det och hon sa att man blir trött efteråt så får väl ta en tupplur kanske. Hade ju vart mysigt att åka till nåt bad annars men jag gör ju inte det själv.

Idag har jag äntligen röjt i kylen och detvar inte så mkt som behövde kastas ändå. Men det som blev åkte C och jag iväg med på en gång. Precis nu kom jag på att jag glömde ta med räkskalen i frysen. Attans också. Uträttade lite ärenden på polis, ica och Lidl. Pantade flaskor o burkar för nästan 30 spänn. Hem med varor och åt lite lunch sen tog jag en tur utåt Skämsta i finvädret.

Ser ni rådjuret på sista bilden? Han hade stenkoll på mig, trodde väl att scootern var nåt djur. Så mysigt att åka där och se alla hus på landet, så fint i alla trädgårdar nu med. Sliter lite i hustarmen.

Fick den här bilden i mitt flöde idag. Skylten är väl infogad för det är ju inte fotat i Sverige men kul iaf.

Nu har jag pratat med båda tjejerna så nu är det väl dags att sova lite kanske. Blir väl nån sida i boken först.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards