Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 december 2019

Av Neta - 5 december 2019 22:29

Idag skulle C till Kilafors på intervju för en tjänst hon sökt. Jag hängde med, ja inte på intervjun så klart men som sällskap i bilen.
Gick alltså upp när det var mörkt i morse, det är inte jag van vid även om jag är vaken då ibland. Går ju oftast i säng mellan 22-23 så ibland har jag sovit klart vid 7-8 men ligger ofta kvar några timmar ändå, dagarna blir så långa annars. Läser, kollar sociala medier m.m Sen när jag väl går upp, oftast runt 10 då går jag runt o småfixar innan jag kan äta. Kl kan bli 11-11.30 innan jag gör det. Har mina egna rutiner numera.
Vi åkte iaf vid 8.30 och var väl där strax före 10. Hon fixade sig lite i bilen innan hon gick, vi hade hittat parkering vid stationen och Kyrkans hus låg 1/2 kvarter därifrån.

Min utsikt från bilen glad att jag satt i den och väntade för det kom riktiga vindbyar. Jag hade fika med mig, tidning och en filt om det skulle bli kallt men det blev det inte, solen värmde väl. Inte ett moln på himlen. Kollade runt lite på luren först medans jag fikade sen hann jag väl 3 sidor i tidningen innan hon kom.
Hon var lite tveksam, tyckte inte riktigt att dom delade hennes värderingar och lite annat med. Tråkigt tycker jag då det här ligger bra till ur pendlingssynpunkt. Gävleborg har ju x-tåget som tar vid där Upptåget slutar gå. Susade förbi 3 sånna under de 40 min jag satt där.

Hon har ju tidigare varit på en intervju i Sörmland där det verkligen klickade. Kul för L som får henne nära isf. Och praktiskt för henne när hon behöver hjälp m bilen. Långt från kompisarna bara, och från E och mig.

Stannade vid Tönnebro och åt lunch, där drog jag nitlotten. Nära att jag lämnade tbx maten. Översaltad sås i en fiskgratäng med torr fisk. Hade svårt att skära genom vissa bitar.

Potatisen var vattnig och smaklös. Tur jag tagit smör o bröd och sallad. Oliver och ananas + pizzasallad och ärtorna fick ersätta potatisen och jag åt inte mkt av såsen.

Fin utsikt iaf, bara varit där på sommaren annars. Då har vi nån gång badat i sjön med.

Fint där inne annars. Blev lite kär i ljuskronorna.

Stannade till på Biltema i Hemlingby med och var väl hemma strax efter 14 sen. Jag har småfixat lite och nu har jag en julkonsert på på burken medans jag fortsätter med det. Snart sängdags, ska bara ringa E och plocka i en maskin jag kan starta tidigt i morgon bitti sen så jag kan hänga när jag går upp.
Hoppas komma ut på nåt i helgen, ev Hedemora på sönd.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards