Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 december 2019

Av Neta - 28 december 2019 14:17

Pratade med en kompis i luren igår och vi kom in på det här med kvinnligt och manligt. Hur det kan vara så,olika, hur man tänker bl.a
Hon gav som exempel att hon en gång varit till frissan och blivit jättefin i håret och frågat om han intemärkte nåt. Han hade frågat om hon bytt gardiner. Haha! Det hade väl hänt tidigare att han inte märkte det och direkt drog han den paralellen igen.
Men hur kommer det sig att dom efter ett tag inte ser oss längre? Inte lägger märke till detaljer hos den dom påstår sig älska? Hur var det nu då, kvinnor från Venus och män från Mars? Fanns nog en orsak till att den boken skrevs.
Ändå går vi på det där med kärlek, ibland flera ggr. Människan är knepig. Eller? Inte underligt att vi skliljer oss så ofta.

Men det finns undantag. Jag har en killkompis jag inte träffar speciellt ofta. Har känt honom så länge att jag knappt minns början. Men när vi ses säger han ofta att man har nåt snyggt på sig, fina örhängen eller är snygg i håret. Han ser alltså fast man inte har eller haft ett uns till relation ens, eller är det orsaken? Nu är han musiker så när vi ses är man väl lite fixad, men ändå. Han kan lyfta en på 3 sek. Hans fru kan skatta sig lycklig.
Vad är det som gör dom här undantagen? Vad fick han med sig i livet som dom min kompis och jag råkat ut för inte fick?

Tänker också på det här hur man ger och tar emot presenter. En del ger ju bara för att man ska, tar i princip vad som helst.
Men när man får något man märker att personen tagit till sig och kommit ihåg, kan vara från ett samtal bara, då är man ju verkligen sedd. Det värmer iaf mitt hjärta lite extra, då ligger man på plus.

Jag hade köpt en extra julklapp till min familj, en grej vi ska göra när C fyller allihop tillsammans. Hade noga förankrat datumet, då ska vi fira henne. Lagt rätt mkt pengar på det med. Trodde alla skulle bli skitglada.
Vilken flopp!
C hade redan bokat den månaden efter med en kompis. Men kan så klart gå 2 ggr.
L sa inte ett ljud, inte ens tack. Tur för honom att han verkade gilla den andra klappen.
E däremot visade att hon blev glad.
Det blir nog bra det där med, men jag hade förväntat mig jubel så det blev en liten klump i halsen av besvikelse för mig.
Vi ska ju fira C och det är ju det primära.


Den här granen var nog finast på båten iaf. Med den stänger jag avd för julrelaterade inlägg. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards