Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 december 2019

Av Neta - 10 december 2019 15:06

Jag skrev om L igår att jag gillar den mannen, mycket. Genast får jag pm med kommentarer som antyder att vi skulle vara eller att jag önskar att vi vore med än vänner, en del, anonyma så klart om att vi skulle vara sugna på att rumla runt lite, var förstår ni säkert.

Leif är min vän, tror inte jag skulle få kommentarer om jag skrivit lika om Mi eller Bo. Jag gillar dom också, mycket.
Det andra är så lågt så jag tänker inte ens bemöta det.

Lägg bara av!

Av Neta - 10 december 2019 00:18

Idag har jag tillbringat dagen med världens bästa X. Han kom upp och hämtade mig vid 9 i morse efter önskemål från mig, tveksam igår kväll och tyckte han kunde handla och komma upp sen men snäll som han är fick jag åka med in. Och tur var det Haha!

Gillar att åka bil med honom, småpratade lite om både ditten och datten. Han berättade nåt som gav mig lite dåliga vibbar men det handlar om hans liv och han reder nog upp det. Jag pratade lite med honom om mina föräldrars skilsmässa och att man kan må dåligt av en sån även som vuxen och varför. Gjorde det för att jag inte vill att det ska bli så för våra tjejer som det blev för mig och jag tror han förstod. Hoppas det iaf.

Hade någon sagt till mig innan jag flyttade att vi skulle kunna umgås så här hade jag nog skrattat och trott att dom inte var kloka. Men när alla irritationsmoment är borta och iom att jag bestämt mig för att inte älta utan se framåt så har det blivit så iaf. Gillar den mannen, mycket! Svårt att ge tillbaka på allt han hjälper mig med bara. Men ser till att han får lite ätbart iaf. ;-)

Idag började vi på Ikea, inhandlade en ny TV bänk i samma serie som min förvaringsmöbel.tycärr var lådorna slut men vi köpte allt annat så dom bara är att tillägga sen.

Blev bra och bättre ska det bli.

Blev lite kuddar, en bäddmadrass och ljus också. Å en påse dajm. Gottgott! Vår vagn var ganska fullastad, folk småskrattade då dom såg den. Kul att kunna roa Haha!

Rusta nästa men där fick han gå in själv, batterier, toapapper och flyttkartonger.

Sen åkte vi till GC och clasisjön köpte en stjärna till C och kollade in fula granar. Blev ingen gran. Åkte upp till Ovandär för lite lunch som L höll på bli utan. Dom glömde honom, men som kompensation fick vi kaffe och chokladdrömmar, inte dåligt!
Apoteksbesök och in på Kjell o co, han köpte ett nytt tangentbord till mig, jag har nämligen fått en ny dator av honom. Ni som känner honom vet ju hur duktig han är på sånt och han har fixat en uppdaterad version åt mig.

Hämtade E, körde in i ett ösregn på vägen ut. Ju närmre hit vi kom sen blev det snö ist. Kom mycket och nu ikväll började det blåsa med.
Han fixade datorn med ny router, skruvade hop bänken. Vi åt köttbullar och mos och fikade. Vid 20-tiden for dom hemåt E.

Fick tyvärr inte upp min Betlehemslykta jag hoppats på, hade ingen upphängning med jordad kontakt, lite ledsen för det. Få se om jag kan hitta det jag behöver härute, verkar hopplöst.

C är sjuk, ont i halsen och hostig, ska vara hemma och kurera i morgon. Hoppas hon är frisk till Lucia bara då hon jag och E ska på lunchshow med Jacke Sjödin.

Nu har jag krupit ner i sängen, eftersom det blåser och är kalldrag från fönstren harvjag dragit för de tjocka sammetsgardinerna. Kommer nog att sova länge tack vare den mörkläggningen.

Utanför mitt fönster nu!

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards