Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 december 2019

Av Neta - 7 december 2019 16:36

Många av er har kanske sett på facebook redan. Jag vaknade på efternatten efter att jag sovit oroligt som 17. Jag vaknade av att jag hade så fruktansvärt ont, jag grät förmodligen redan i sömnen, hade svårt att få luft, kunde liksom inte ta andetagen ordentligt.
Har sen några veckor också problem med kristallerna, ofarligt men jag får korta yrselattacker, oftast i sängen. Nu när jag satte mig upp så snurrade det rejält. Jag tordes inte resa mig på en lång stund för att hämta dundret och vatten.
Det värkte precis överallt, varenda led och i alla muskler kändes det som. Jag har haft värk de senaste 15 åren ungefär men aldrig upplevt nåt liknande det här.

Som tur var såg Christine det jag skrev på Fb så vi kunde skriva med varann en stund. Hon blev så klart orolig och var beredd att sätta sig i bilen och åka hem. Hon är i Storvik på styrelsehelg. Fick iaf i mig värkmedicinen till slut och satt på sängkanten, naken och frusen. Men kyla lindrar bättre än värme.
Jag hörde hur det ösregnade ute och ville inte upp och ut. Inte att hon skulle köra indet heller. Vet ju att sjukvården inte gör annat än skriver ut värktabletter men det har jag ju. I övrigt så skiter dom i gamla kärringar som har ont. Har noll förtroende för svensk sjukvård.

Lite spak blev jag dock när nån skrev till mig att sådana smärtor i kroppen kan vara hjärtinfarkt hos kvinnor. Men jag tycker det borde känts annorlunda efteråt då. Har ju bara fått bra på tester av hjärtat.

Så småningom kunde jag dock lägga mig ner igen, tabletterna tog inte bort allt men lindrade iaf. Somnade och sov, om än oroligt till 11.

Det värsta var också att vara ensam. Även om ingen kunde gjort nåt mer än hämta vatten och mediciner och kanske hållit handen en stund. Men är ju van, har levt med en totalt oempatisk man som aldrig tröstat. Han hade attityden att jag fick skylla mig själv. Men han var ju där nånstans i huset iaf.

Idag har jag fortf ont, mest i dom leder jag brukar ha ont. Försöker ta det lugnt, gör jag nånsin nåt annat nu för tiden? Ledsen och tårarna rinner, orolig för framtiden.
Ska iaf försöka göra klart det sista. Vill ju bli av med lådorna, skulle vilja ta in julgranen och alfred med så det är klart sen. En stjärna saknas ute också. Hoppas få hjälp med nya bänken och få min dator snart.

Nu ska jag ta ett tag i köket igen.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards