Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 december 2019

Av Neta - 27 december 2019 04:43

Man kan ju inte räkna med att allt ska bli som hemma där man ju har sina traditioner, men eftersom dom ändå är förstörda nu så testade vi det här i år.
Huvudsaken är ju ändå att man firar med dom som är närmast. Jag blev nog lite förvånad över att det varså många barnfamiljer, trodde det skulle vara mer ensamma och äldre.

Underhållningen räddades av en tillfällig duo, Jonas Hofer och Martin Pålsson. Dansbandet Agneta och Peter var inte mkt att hänga i julgranen, dom spelade oftast för tomt golv. Blev väl lite synd om L som nog hade hoppats på mer dans och fler dansanta. Men allt förinspelat, hög volym och andra smågrejer gjorde att vi ist satt och lyssnade på grabbarna. Dom kunde höja stämningen på nolltid.

Allt fanns med och man valde ju själv vad man ville vara med på. Dom hade egen uppesittarkväll med bingo och C och jag vann storkovan. Jag en lyxkryss och choklad, hon en vanlig kryss, godis, drinkbiljett och ett fint Sagaformset. Ingen av oss brukar ju vinna nåt så det var kul. Frågan är hur och när och med vem jag skulle åka på en lyxkryss med? En sån grej vore ju kul att göra lite mer vuxet och utan sina barn. ( Å nej L är inte aktuell där) :-)

Maten var välkomponerad och god, några förrätter var lika som i somras och så skönt att bara få slå sig ner. Luncherna var buffe? med 2 varmrätter och massor av tillbehör och frukostarna som dom brukar. Julgröt var med varje morgon men kändes lite konstigt att julskinka inte fanns ens på julaftonsfrukosten. Julbordet var en liten besvikelse också, vi åt på andra sittningenoch t.ex janson var nog uppvärmd minst 2 ggr, kändes som den saknade grädde med. Ingen sillsallad, julkorv och inga spjäll.
Ska nog fixa lite av det vi brukar ha nu i dagarna.

Julafton blev lugn och vi hade lite julmys med glögg och tillbehör i hytten. Fick lite fina saker och till och med en julklapp av L, ett skruvmejselset Haha! Hade ju efterlyst en mindre och tynnre. Men första gången på säkert 15 år som vi gav varann nåt.


Kemi sågvi bara inifrån, här nån isbrytare som det kom busslaster av folk till och som lade ut med folk på sen. 4-5 bussar, flera minibussar och bilar släppte av folk.
Vi slappade i kafet, lyssnade på duon och senare var det julshow med kryssningsvardarna, julkör och dans runt granen. Vi avstod dock det sista och det var så packat med folk att jag fick lite panikkänslor. Tur att C var med och att hon är uppmärksam.

Juldagen var väl också i samma anda ungefär, även där en show på kvällen. Jag blev dock dålig och lade mig tidigt.

Båten var väldigt fint pyntad.

Annandagen var det brunch och lite uppbrottstämning, inte helt lätt att packa heller hade ju tillkommit lite, både klappar och lite från taxfree. Har nu äntligen madeiravin så jag kan göra goda såser Haha!

Åt på hemvägen sen och efter att ha umgåtts i 5 dygn så blir det ju både tyst och tomt när man kommer hem. Även om jag har C nära så ses vi ju inte jämt men det blir också väldigt tomt efter E,
L klarar jag mig bättre utan, iaf efter 5 dygn.
Han har alltid varit en knepig och envis natur och med åldern blir inte det bättre precis. Gamla gubbar ni vet. Haha! Fast dom måste väl också få finnas och jag gillar ju honom med.

Tyckte jag känt mig lite bättre på dan igår men i natt slog frossan till igen, funderar på om jag fått en släng av influensan. Har nu mitti natten skrivit det här och ska försöka sova igen, preparerad med medikamenter.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards