Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 januari 2020

Av Neta - 1 januari 2020 23:08

God fortsättning alla.
Vårt nyår började med en brunch med lite småvarmt och gubbröra. C åkte sen och hämtade vår middag, en 3-rätters vi spred ut på hela kvällen och åkte också till systemet och hämtade ut ett vin jag beställt.
Hon for sen på egna äventyr.

Middagen bestod av en skagenrulle till förrätt, som en omelettrulle.

Oxfilé med pot.gratäng och konjaksås. Bönor och nån gratinerad tomat. Aningens översaltad men annars god.

Champangepannacotta med hallon. Kände ingen spritsmak alls, kändes som en vanlig vaniljpannacotta men lite för fast. Den hade jag gjort bättre själv.

Vi tog maten från Gästis, tror inte vi gör om det. Nästa år testar vi nog från TP, tror dom är bättre.

Vinet hade inte bara en snygg flaska det var gott med och lite mousserande. Halvtorrt rött och funkade bra till köttet. 7.5% så då kunde E dricka med. Ska nog beställa några fl till. Vet att det är bra till ost med.

Kvällen blev lugn framför TVn, vi fick kämpa för att hålla oss vakna. Roligare nyår än så blev det inte Haha!

I natt hörde jag att E hade problem med andningen, funkade inte att sitta och sova heller trots att hon bäddat upp för det. Hon är ju astmatiker med och efter frukost idag så skickade jag C med henne till vår akut. Blev väl inte jättemkt hjälpt men fick inhalera nån häxblandning 2 ggr iaf och fick extra cortison. Kom tbx lagom till taxin kom och hämtade henne.

C är inte bra själv, kanske dags att skicka henne till doktorn i morgon.

L på sitt håll börjar väl bli bättre och hade varit på Brunnsparken igår. Men dansat bara några danser, satt mest och lyssnade. Feber idag så hoppas han inte blir ännu sämre nu.
Saknade honom igår, det är fortf ovant att inte fira alla högtider med honom närvarande. Traditionerna sitter djupt och man saknar ju trevligheterna. Inte tjafs och bråk.

Jag hostar på nätterna men börjar se ljuset ;-) har lite huskurer jag kör.
Blev ju ensam hela em och från 18, mest suttit framför TVn, har nog aldrig sett så många filmer som dom här krassliga dagarna. Men tur att den finns.
Nu är jag trött och ska försöka sova. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards