Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 januari 2020

Av Neta - 22 januari 2020 23:30

I lördags stod och gick jag en del, packade ljusstakarna och lite sånt som har egna kartonger. Tyckte ändå att det kändes rätt bra på sönd morgon. Vi åkte ju hemifrån tidigt och stannade och skulle äta i Rosersberg. Jag hade inte tagit med mig kryckorna, senaste gångerna jag haft det har dom bara legat i hytten sa att det nog skulle gå bra om jag fick hålla i nån när jag gick till restaurangen. Bökigt att flytta all packning för att få ut rullstolen. Så jag gick med C, det gick inte alls bra så stolpigt och jag fick så ont. Så när vi ätit klart bad jag L hämta bilen så det inte skulle bli så många steg.

Sen på kryssen satt jag ju mest hela tiden i rullen, det brukar inte bli så bra av det heller. Sen nivåskillnaden upp till toan i sviten. Blev inte bättre av det precis + att det hände nåt med ena benet när jag skulle ta på mig skon. Va som att det brast nåt och en fruktansvärd smärta. Men jag kunde röra benet iaf. Gick också bra att ta mig från rullen till bilen.

Hemma har jag ju möblerat så jag kan gå, finns möbler, en dörrlist där och en stolsrygg här så jag alltid har nånting att hugga tag i. Men när jag på månd kväll efter kryssen skulle gå i säng kunde jag inte stödja på det benet det hände nåt med. Fick sitta och massera och till slut kunde jag linkandes ta mig till toa o säng med en underlig känsla i benet. La mig med högläge under benen. Det struliga benet kändes varmt och var svullet. Men på morgonen sen mkt bättre. Vilade benetvhela dan men gick lite med så jag inte skulle stelna.
Sen vår shoppingtur igår, in och ur bilen flera ggr. Mer behövdes inte. Blev att vila det idag med. Men ont som f-n.

Men C var på GC och köpte hem det här. Tidigare värmde jag lite ravioli bara. Linkade i säng, inte svullet längre iaf.

Men så lite det behövs, sånt man normalt inte ens tänker på att man gör. Är så avundsjuk på er som kan promenera. Gå i skogen, gå på en strand, på er som kan cykla och så klart på er som kan dansa. Dans har ju varit mitt liv sen späd ålder, nåja tonåring iaf. Innan det tävlingssimmade jag.

Önskar att jag bara för en enda kväll kunde få vara normal, dansa med några stjärngossar och kanske ta en nypa luft gåendes en sväng. Slänga rullstolen åt helvete. Vore det för mkt begärt?
Vet att det inte kommer att hända men drömmer ofta att jag dansar igen.

Nu ska jag iaf försöka sova. Godnatt!

Av Neta - 22 januari 2020 11:25

Fick ni några kramar? Jag fick inte en enda. Haha! Men har ju ingen att krama mer än barna heller. Idag är det vinets dag, det är lättare att åtgärda. Får väl ta mig lite körsbärsvin till TVn ikväll.

C fick ett ryck då vi kom hem från kryssen och möblerade om sitt sovrum. Alltså behövde hon en annan matta då det blev mer golvyta. Hon ville även ha en ananaslampa och ett nattduksbord.

Alltså for vi iväg i solnedgången igår, först till MM i Skutskär, som jag saknar den butiken i Uppsala. Den här va lite mindre än den men hade samma sortiment. Jag hittade en dörrmatta modell större att ha innanför balkongdörren, en gummerad lite tynnre. Ska nog köpa en till sån och lägga ute på bron. Den jag har nu flyttar sig när man öppnar dörrn, det kommer inte den här att göra. Och jag behöver en till i mitt scootergarage som har spånplattegolv och blir svinhalt på vintern. Har en nu där jag kliver av, men skulle behöva vid ingången med.

Hittade dom här med, praktiska att ha hänga i inneförrådet tänkte jag.

Sen for vi till Hemlingby och Rusta, c hittade sin matta för nästan tusen spänn,och jag hittade också

Köpte 2 och ska lägga hop dom för att få en stor matta i sovrummet. Den blir alltså 260x195 och kommer delvis att ligga under sängen så det blir sängmattor på båda sidor. Har ju en 120-säng. Har gröna gardiner nu men har också i den rosalila färgen i mattan.

Hade inte planerat att köpa mattor just igår utan måttbeställa senare på Mio, men det här blev väldigt mkt billigare.
Det jag däremot planerat var om jag kunde hitta gardinkappor till köket med rosa och grönt i och det hade dom.

Får hjälp att fixa i morgon förhoppningsvis. Köpte en rosa enfärgad lampskärm med och fot och skärm till hallen?ska fota och visa er sen.

C hade tänkt åka ensam till ikea och köpa sängbord idag, men då vi kom ut från Rusta så tyckte hon att vi skulle åka dit. Så ut till Valbo. Där var det stängt, så snopet trodde alla ikea stängde 20. Men det finns ett Rusta där med och det var öppet till 20. Hon hade köpt en ananaslampa men inte hittat nån skärm, det hade dom dock där och jag köpte en julgran Haha!
Nedsatt från 899 till 150 kr, med inbyggd belysning. Lite mindre än den jag har nu som är lite strulig att få snygg. Kunde ju inte låta bli. Satt ju inte ens upp den i år men det kändes lite konstigt att vara utan så nu har jag en iaf.

Ja sen hade vi planerat att vara hemma och hinna in på Lidl före 20, det sket sig kan man säga. Vi skulle också köpa hem sushi här i byn men det sket sig också. Dom hade stängt 20, har alltid varit öppet till 21 annars.
Så fick bli en korv m mos o räksallad på macken i Valbo. Å vilken flopp, C gick in och handlade, kommer ut med för det första en korv utan senap, hur i helvete kan man bara komma på tanken Haha! Sen hade hon köpt en korv med 80% kött, det torraste i korvväg jag nånsin varit med om. Dessutom typ 90% peppar i den. En sån korvtyp som jag brukar kalla hisskorv för den åker upp och ner så äcklig är den. Choritzo heter en annan typ. Men moset och räksalladen var god iaf. Haha!

Blodsockret åkte iaf upp på en rimlig nivå och vi åkte hem. Lastade ur och jag bara ringde E och gick i säng sen. Tvärslocknade och sov till 4, sen var det kört. När jag inte somnat om 6.30 gick jag upp, tog en macka och upptäckte att jag inte hade nåt matbröd. Totalglömde köpa det fast vi var in på coop däruppe. Slog på nyhetsmorgon och tvärslocknade i soffan, sov till 9. Så typiskt va Haha!
Måste ha en tv i sovrummet.

Nu är kl 11.30 solen skiner och jag ska nog göra nån lunch.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards