Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 april 2021

Av Neta - 3 april 2021 02:17

Sillen var ingen höjdare nån av dom, ändå följde jag receptet till punkt och pricka. Minns ju tomatsillen som urgod, vet inte om hon jag fick den hos glömt nåt i receptet, kan inte fråga heller för hon finns inte längre. Sökt på nätet men finns ju hur många olika recept som helst, tycker ingen stämmer på min.

Va inte min dag alls, gjorde en kaka i en silikonform som fastnade. Blev som en botten med smulor på. God ändå och vi fikade med den då L kom.

Han hade köpt ett cafebord åt mig som hör till mina stolar. C hade erbjudit sig men hann inte så va hon som skickade honom. Bra på ett sätt för han satt ju hop det med.

E och jag har fixat lite idag. Gjort romtårtan, en sås till en pate och en ramslökssås till gravlaxen som ju är citrongravad. Fick inte riktigt ihop den smaken med hovmästarsås, men då hittade E den med ramslök på nätet och jag hade allt hemma till den. Hoppas den blir bra iaf.


Gjorde varsin plocktallrik ikväll med laxpate, det under vita såsen. Sill, ägghalvor m forellrom, köttbullar, en skiva fläskfile och lite annat.
L och jag delade en fl vitt.


Väldigt gott vin, rann ner så lätt så. Enligt hon som jobbar på bolaget finns det som rose med. 95 pengar kosta det. Säljs tydligen mycket.

I morgon äter vi som inte jobbar lite frunch, ska sen fixa en jansson och en pavlova till C kommer. Blir nog en lugn kväll.
På sönd åker vi allihop på en utflykt till kusten och Älmsta. Ska stanna på nån coronasäker loppis på vägen som E känner till. Vi la rutten ikväll.

L åker nog hem sen på kvällen men äter med oss först. Annandagen blir det nog bara E och jag.

Nu ska jag försöka sova igen, gick inget bra förut.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards