Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 20 januari 2020

Vilket dygn

Av Neta - 20 januari 2020 23:15

Dansbandsveckan i Malung ordnar ju en dito på Cinderella på vintern och den pågår nu. Vi bokade 2 sviter, hytterna va slut när vi skulle boka. Vilken skillnad och bo så alltså. Vilka sängar och vilka sängkläder. En lugn frukost där det ingick ett glas skumpa.

Fruktfat och både mousserande vin, öl, läsk och mineralvatten i kylen. En stor skål m praliner med. Vardagsrum, sovrum, duschrum med toa men också en extra toa.

Fel ordning men lunchen på vägen dit, grillade jätteräkor m tzatziki hos greken på food courten i Rosersberg.

6 orkestrar ombord, Donnez, Lövgrens, Engdals och Streaplers, sen även Hedins och nåt mer jag inte minns namnet på. Rongedals var med ombord och gjorde en show på en timme igår kväll och 30 min idag. Gammeldans i konferansen, dit hann vi inte alls.
Vi åt nån oxfilepasta igår kväll och jag drack ett gott rödvin. Borde frågat vad det var.

Vi lyssnade väl på alla band men mest på Streaplers, dom är ju bara bäst. Donnez som alla snackar om är väl bra, men inte mer än så. Förstår inte va som är så märkvärdigt! Kul också att träffa Classe en snabbis, länge sen sist. O kul att han är tbx i Lövgrens efter att ha gett stamceller åt sin cancersjuka bror. Växlade några ord med Conny i Hedins. Engdals är ju också en favorit hos mig.

Väldigt mkt folk och bara dansare, vakterna var sysslolösa, ingen fylla. Den dansas ju bort. Precis som i Malung. Blir dock nästan lite stressigt när det händer så mkt överallt på en gång. Träffade flera vi kände från hela landet. Ev åker jag på torsd igen.

I morse gjordes ett försök att efterlikna Grönlandsparken, men det går ju bara inte. Men fin underhållning av Tur-Åke och Humle med 2 killar från Streaplers som gäster.

Nöjda for vi hemåt och åt middag, hälsokost så klart.

Haft problem med benen hela kryssen dock, överansträngt dom. Höga kliv till toa i sviten på det. Nu kunde jag inte stödja på vä när jag skulle lägga mig. Hoppas det är bättre i morgon. Det pulserar som värme i det nu.

Tack mina nära och kära att vi fortf kan göra det här. Betyder så mycket.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards