Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2020

Garderoben är klar

Av Neta - 28 januari 2020 15:40

Så skönt men ingen barnlek att skruva hop den. Han orkade inte göra klart igår och det tog också längre tid än vi trodde han åkte härifrån 23.30 och då var lådor i ena halvan och dom hyllorna + en spegel som är utdragbar kvar. Vi var helt slut då båda två.
Men ödet ville att han kom tbx idag, nu är allt klart och han har precis åkt. Han hade nämligen kvar mitt kort sen Ikea igår och det ringde han och sa precis när jag skulle åka till vårdcentralen idag. Så vi möttes där för en fika med C också sen åkte dom hit. Jag hade en spruta att få.
C bar några tunga kassar med böcker till en bokhylla som nu fick stå i vardagsrummet och L fixade klart garderoberna. Var lite ovant men väldigt mysigt att komma hem och någon var här. Det är ju inte jag van med. C gick snart och L fixade klart och sen tog vi en fika innan han åkte.

Nu ska det bara flyttas in, ena delen ska vara för tyg och sygrejer och den andra för kläder mm.

Jag har fått mkt frågor om Leif och mig efter Hedemora, om vi är på väg att bli ihop igen, om vi är ihop, nån frågade om han ligger kvar.
På dom två första frågorna är svaret nej, på den tredje, ja det har hänt men då sover vi inte i samma rum.
Jag älskar honom, absolut, men på samma sätt som man älskar sina syskon eller sina barn. Han är viktig i mitt liv inte bara för att jag behöver hjälp då och då utan för att han är mina tjejers pappa och Js extrapappa. Jag utnyttjar honom inte, gör rätt för mig och återgäldar så gott jag kan.
Vi har haft över 35 år ihop och upplevt mer jobbiga saker än de flesta, känns som ett helt liv. Det gör väl kanske att vi är lite hopsvetsade trots allt, åtminstonde känns det så för mig. Det händer ju också nya saker med E då och då och det är rätt skönt att ha honom att ventilera sin oro med då. Ingen kan ju förstå det som han. C och J också förstås men vissa saker kan bara L förstå.
Men vi har inte sex och vi pussas inte Haha! Dom känslorna finns inte. Dom kommer troligen inte heller att finnas igen. Å det är faktiskt helt ok.
Men vi kan umgås både med familjen och ensamma. Gör kul grejer allihop ibland.

Många tror han är hop med tjejen han åker på dans med men det är han heller inte. Dom är dansvänner inget mer.
Exakt vad han tycker och känner, ja det får ni fråga honom om. Haha!

Hoppas det där är utrett nu då och att ni som undrat fått svar.

Nu är jag trött och har lite ont så ska vila lite och ta ett piller.



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards