Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 februari 2020

Av Neta - 6 februari 2020 00:12

Hade tänkt åka färdtjänst till Bjkl på månd, tänkte att vi kunde åka in och gratulera mamma i efterskott och att L skulle med. Så tänkte möta upp dom där så L skulle slippa hämta mig. Hon fyller i morgon men då dansar ju L.
När E åker färdtjänst hit betalar hon 120kr då är det riksfärdtjänst. När jag nu ska åka samma sträcka men härifrån kostar det 260kr enkel resa. Är inte riksfärdtjänst utan kan åka några mil utanför kommungränsen om jag bokar före 18 dan innnan. Så 520kr fram o tbx tar Tierps kommun, Uppsala 240, mindre än jag får betala för enkel resa. Hur kan det vara så olika? Ställlde in så klart!

Men då visar mitt X återigen hur fantastiskt snäll han är, ringde i morse, ilsknade väl också till på avgiften och säger att vi löser det. Klart jag ska få åka till mamma och han vill gärna åka med. Å jag betalar ju hellre honom än gynnar den här kommunen. Frågan är bara hur man bjuder igen på allt han gör för mig eller oss. Måste klura på det. Så sönd eller månd åker vi dit.

Fyndade på Tradera idag. Visst är den fin?

Jag blev visst gammelmoster idag också. Syrran har fått sitt första barnbarn. En liten pojke. Som hon väntat på honom. :-)

Annars händer inte så mkt, är lite lågsäsong nu. Men sova behöver man iaf så Godnatt då!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards