Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 februari 2020

Av Neta - 21 februari 2020 22:06

I morse kom C med bröd jag bett henne köpa till en gemensam frukost, men också,med juice, jordgubbar och äppelpajer. Rena hotellfrukosten ju. Brödet hon köpte var Lidls proteinbröd som man blir himla mätt av så min paj tog jag med mig in till stan, och hem igen. Åt den nu ikväll.

Vi hade planerat att åka till Gävle och handla. Men nu visste hon att Xet och Elle skulle in till Uppsala så då ville hon åka dit, tänkte vi kunde luncha ihop.

Vi åkte först till CityGross och handlade lite mat. Hittade även fina äggkoppar som såg ut som små bunkar.

I plast, har lite finare i frostat glas men dom får man ha äggen upp och ner i. Så trånga. Haha!
Hittade fina rosor där med.

Lite mellan gul och orange.

Innan vi var klara kom Leif. Så vi avslutade, betalade och fick bärhjälp. Han är ju så otroligt snäll och hjälpsam. Ibland ställer den snällheten till problem, det och att han är otroligt konflikträdd med alla utom mig. Vilket jag faktiskt ser som positivt. Han är ju faktiskt trygg med det då, törs ta konflikten och vet att det inte blir så farligt. Jag kan bli rasande, han med men vi vet också båda att det går över. Vi känner ju varann. Hände en grej här efter Arvingarna när det blev så. En utomstående som la sig i saker.
Där kom jag nog från ämnet lite Haha! Lätt hänt när man tänker med fingrarna.

Iaf så satt E på fiket och väntade, så vi tog en fika också. Sen åkte vi rakt över gatan till nästa parkering och Blomsterlandet. Jag skulle ha blomjord men den här fick följa med hem också.

En fönsterviva, skjuter nya blomställningar hela tiden och man kan så småningom sätta ut den.

Dom behövde lunch, vi var väl inte lika hungriga men tog en sallad, tror dock vi båda lämnade hälften. Haha!

Mysigt att nästan lite oplanerat så där stöta på dom ändå, och få en stund tillsammans älskar att umgås med dom.
Vi gick ett varv på en loppis, jag hittade nya, tunna läderhandskar för 69kr. Och två små ljuslyktor med handmålade vitsippor på, har en skål i serien så det blev lite kul + att det var halva priset på dom, 10kr styck, gjorde inte ett dugg ont. Nåt fint att kunna använda i påsk kanske.

Sen skildes vi åt, L hade dragit mig hela tiden och även hjälpt till med rullstolen. Dom åkte till Björklinge och vi hem. L skulle hem till Sörmland sen med. Tråkigt! Kändes så idag!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite tidningar jag är efter med. I morgon håller vi oss inomhus, Lasse-Stefans är här och spelar. Blir nog väldigt livat på byn då. Å nej jag ska inte dit, betalar inte för att höra dom. Kan lyssna på musiken bara jag slipper se Olle.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards