Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 februari 2020

Av Neta - 14 februari 2020 00:12

Alla Hjärtans Dag

Kärlek kan vara så mkt, inte bara mellan 2 som älskar varandra utan vi kan känna en slags kärlek till många i vår omgivning. Barn så klart, ett husdjur, gamla X, den snälla grannen, vänner och jobbarkompisen.
Man kan bli danskär, och man kan vara olyckligt kär. Det var man väl några ggr i ungdomen.

Jag har hittat mina kärlekar på Fyris torg, på 6ans buss, genom en kompis och på Folkets husdansen. Haha!
Den första varade nog ett halvår, den andra något längre, en flera år av och till, hur många minns jag inte nu, en sommarförälskelse som resulterade i en son, och så han då med stort H som varade iväldigt många år. Han som jag fick 2 fina tjejer med.
Blir det nån mer? Inte jätteintresserad om jag ska vara ärlig, känns mest jobbigt o starta om med nån ny. Men man ska väl aldrig säga aldrig.

I boken jag läser nu av Tobias Karlsson skriver han så här om hur man visar och tar emot kärlek. Han kallar det Kärlekens språk i fem punkter.

Genom beröring
Man ger komplimanger
Man köper en gåva
Man underlättar, ger tjänster säger han, hjälper till säger jag.
Och sist men inte minst man ger av sin tid.

Jag vill lägga till ögonkontakt. Börjar det inte oftast så?

Hur gör man då om det inte är besvarat? Man backar, gråter en skvätt och slickar sina sår.
Letar efter en ny, ibland finns den väldigt nära.

Alla Hjärtans Dag kan också ha en allvarligare mening. Alla vi som har en nära som har eller haft hjärtinfarkt vet. Tänk om vi alla som ser det här skulle gå in på Hjärt & Lungfondens hemsidaoch ge en hundring idag.
Via hemsidan kan man swisha. Ni der adr uppe till hö.

Jag ska fira den här dagen med Leif och tjejerna, C fyller år i helgenså vi ska gå ut och äta och sen gå på konsert i Sandviken.

Konsert med dom här snyggingarna. Ser jättemycket fram mot det. Först ska vi dock fika med tårta här innan vi far iväg. Presenter är inslagna, nån liten grej bara som visar att man tänker på varandra. Förr lagade vi för det mesta något gott hemma bara och ibland fick jag väl en blomma. Behövs inte så mkt.

Nu ska jag sova, kl gick fort ikväll :-)

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards