Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 februari 2020

Av Neta - 11 februari 2020 21:16

Känslan av att inte bli respekterad. Finns det nånting som kan göra en så ledsen eller så nertryckt. Vara sig det är nåt du lagt ner mkt pengar på eller fixat mkt med, gett av din tid. Och du helt plötsligt får veta att människan inte vill ha den eller är tveksam till det. Sånt säger man direkt, på ett snällt sätt. Spelar ingen roll sen om dom tar emot det, taggen sitter där.

Eller som en av mina döttrar fixat med en överraskning som hon och jag ska ge tillsammans till en person som betyder mkt för oss båda. Som också hjälpt oss mkt. En liten tripp på ett par övernattningar. Vi har haft urkul medans vi fixat och när jag träffade personen häromdan skulle jag be hen reservera datumen. Hann inte det för hen blev skitarg och bara fräste åt mig. Jag blev helt ställd och så himla ledsen. Mest just för reaktionen hos en person jag gillar så mkt. Även om det verkar som det blev bättre när E sen pratade och gav datum. Så sitter det här kvar hos mig, jag blev så chockad och så himla ledsen. Det går liksom inte över. Det har förstört så mkt, tagit bort en fin känsla jag hade för den personen.
Vi ville ge, känslan när man vet sen att hen kanske inte vill en grej vi vet gillas i normala fall.
Ska man inte kunna överraska längre? Omständigheter kanske som gjorde det i just det här fallet men det ursäktar faktiskt inte! Taggen sitter där!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards