Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2020

Vilken kväll

Av Neta - 15 februari 2020 17:02

Ja det är så den heter föreställningen vi såg igår. :-)

Vi sågs här först, fikade och bytte lite pkt. Jag fick en blomgrupp, hudkräm och ett lipsyl. Tjejerna varsitt hjärtformat resesmyckeskrin och en påse chokladhjärtan, L fick bara chokladhjärtan.


Vi for iväg mot Sandviken så småningom. Min kompis hade rekommenderat Bistro Oden att äta middag på och det visade sig vara ett mysigt ställe. Lunchställe i vanliga fall men öppet igår kväll dagen till ära. Vi åt en 3-rätters. Toast Skagen, entrecote m pot.gratäng o kryddsmör och chokladpannacotta m hallon.
Tack för tipset Ann-Britt m kompis Agneta. dit återkommer vi nog till.

Vi trodde vi hade gott om tid då vi hade en hel timme till föreställningen efter maten. Men det blev knappt, parkeringen vid arenan var dessutom full så L fick åka in och släppa av oss sen parkera längre bort. Gick ändå smidigt att komma in och hitta platserna. L kom precis då det började.

Föreställningen var sååå bra. Dessa 4 duktiga musikalartister hade hjälp av några kvinnliga dito bl.a Hanna Lindblad och Davids fru Kristina som nog har den bästa röst jag hört och väldigt duktiga musiker. Kändes kort trots 2.20 Men så är det ju när något är bra.

En kaffe med tillbehör innan vi lämnade Sandviken och for hem. L sov hos E. Sov oroligt, var upp 5 ggr i natt men vid 8-tiden i morse svimmade jag av och sov till 12.
Efter frunch så har jag mest hängt framför TV n. Hände en grej, ringde på dörren jag var på toa. Väntade ju ingen så öppnade inte. Då började dom bulta och sparka på dörren. Kollade ut och såg 2 killar med utländskt utseende men inga jag kände. Blev lite skärrad. Har en säkerhetskedja, i en kökslåda. Där gör den ju nytta. Haha!
C kom med lunch eller va jag ska kalla det för idag. Ville låna skålar som det visade sig att jag inte har längre Haha! Så är det ofta nu. Vi hittade dock ersättning. Hon ska ha fest ikväll, fyller i morgon.

Blir en ensam och lugn kväll här, imorrn ses vi alla igen.



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards