Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 december 2021

Av Neta - 29 december 2021 23:51

Tjock rimfrost med nysnö på. Så vackert på tallar och björkarna bakom oss.


Va tvungen att fota kaninburen igår kväll, så fint ute efter snöfall hela kvällen. Men på nollan.


Inte fullt så fint i morse dock.


Som ni ser så skottar dom inte framför mitt garage. Hade önskat mig en bra snöskyffel i julklapp men fick ingen. Händer ju att jag måste ta ut scootern även på vintern. Försöker undvika det men ibland måste man ju.

Idag fick jag mitt trygghetslarm, en liten dosa på byrån i sovrummet som man hojtar direkt till när dom svarar. Finns en knapp att trycka på, på den men fick även den här.


Kommer inte att gå med den på mig jämt men ha den så jag når den från golvet. Kan ha den på mig när jag duschar med. Och när jag är utanför lägenheten, i närområdet.
Tog 5 min att installera larmet och vi provade det. Killen som kom var så intresserad av min lykta. Har ju som en Uppsalalykta men med Betlehemsmotiv


Den är gjord av Tinas mormor, Tina är hon som gör Uppsalalyktan och även gör halmbockar och säljer på julmarknader. Företaget hon driver heter Halmbocken och finns numer på en gård utanför Märsta. Min kommer från mammas föräldrahem. Tidigare såldes ju Uppsalalyktan på Hemslöjden i Uppsala, men nu tydligen på Upplandsmuseet. Känner Tina sen många år från Ungdomsringen.

Elle var in en stund idag, vi bestämde oss för att beställa varor till nyår från en Ica i stan. Känns inte bra att åka ut m scootern på oplogade cykelvägar i den här halkan. Så nyårsmenyn blir nu med kyckling som varmrätt. Kommer mitt på dan på fred.

Hon är aningens bättre men fortf väldigt påverkad. Covidtesten kom inte idag som lovat men både C och J var negativa. Så det är nog en vanlig förkylning vilket kan vara nog på besvärligt när man inte producerar cortisol i sin kropp utan måste tillsätta det själv. Går ju aldrig att kopiera kroppens produktion.

Vi får väl se hur hon orkar på fred, men jag får väl fixa allt och så får vi hoppas vi kan äta tillsammans iaf. Finns ju en del att se på TV om jag blir själv. Gillar programmet före 12-slaget på ettan. Tråkigt så klart men inget att göra åt isf.

Precis tittat klart på Snowroller med Stig-Helmer Haha! En viktig tradition och se dom programmen i mellandagarna ändå. Ice bitte! Haha! Extra kul eftersom vi nyss var på museet.


Vi tog middag från Zurafa på em, ville ha vanlig mat, så blev bara så här ikväll. Mackor, en kopp kaffe och lite apelsinris. Dom där små gröna skålarna är så bra, rymmer på sin höjd ett par dl. Har tekoppar och assietter i samma och soppskålar i rosa i samma serie. Ikea!

Men nu ska jag samla ihop mig och ta mig till sängen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards