Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 september 2020

Av Neta - 7 september 2020 23:36

Mitt luktsinne är helt borta sen något år. Känner absolut ingenting längre, idag t.ex stekte jag 2 plåtar med fläsk i ugnen men känner absolut ingen doft. E försäkrade mig dock att det luktade stekt fläsk.
Har som tur är lite smak kvar iaf.

Kan ju bli lite konstigt på andra sätt med, känner t.ex inte om nåtblivit dåligt i kylen, kan ju stinka rätt bra, även en soppåse kan ju stinka, jag känner inte det heller.
Vet nån gång på slutet då jag bodde kvar i huset så satt jag och delade havskräftor som blivit dåliga, som tur va kände Leif det annars hade jag ju kunnat bli sjuk, matförgiftad.
Nu har jag sagt till tjejerna att dom måste säga till om nåt luktar.

Inget roligt alls, men som tur är minns jag ju dofter iaf.

Varför jag höll på med mat idag var för att J var här och fixade förlängningen av golvet på uteplatsen.

Lite skillnad blev det ju, så enkelt för mig nu. Vi gjorde även en landgång bort till E.

Båda har vi ju lite balansproblem så det där underlättar ju. Rabarbern växer lite över den bara, ska rensa där i morgon.
Plankorna stämmer inte men det gör inget. Vi gjorde även en liten avsats utanför ytterdörren men den blev inte riktigt bra, få se om jag vänjer mig eller bryter bena Haha!



Flyttade fram jordgubbstornet iaf, så vi enklare ska kunna plocka runt det. Ska nog ha lite mer luft till rabatten dock. Spaljén hamnade ju nu mitt på uteplatsen men jag tycker drt blev lite mysigt på nåt sätt, ramar in själva matplatsen. Har numera bara en bänk där.

Tycker det blev fint med lyktorna så där med. Den stor pelargonen står i sin hink på golvet bredvid.
Är väldigt svart därute på kvällarna, har ju en slinga med glödlampor så ska försöka få till det i morgon.
Men att allt nu är i en nivå är ju skönt. Trivs ju på min baksida.

Hittade ett snyggt ogräs i en av pallkragarna också. Pilört.

Och den här drakmyntan är så fin nu med. Funderar på om jag ska ha kvar lite snygga ogräs på baksidan. Bara på kul och hålla efter det ordentligt. Drakmyntan är inget ogräs och får nog flytta till framsidan iaf. Sen ska jag sätta en fläder där mitt golv har legat, och en hallonplanta bredvid vinbärsbusken i den stora pallkragen.

Just nu är det ju inte så mkt kvar av odlingssäsongen. Plockade av alla grönatomater idag och slängde plantorna, dom hade blivit så stora. Lönar sig inte att odla heller. Ska även ta bort gräslök och persilja, har lite för mkt för eget bruk. Satsar kanske på lite vaxbönor nästa år i den lådan. Ställde den på andra ledden nu som lite avskärmning

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards