Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 september 2020

Av Neta - 10 september 2020 23:45

Igår var det en del regn, idag bara runt 13-14 gr och en iskall vind. Inte hänt nåt specielllt direkt. Slog i benet i tisdags kväll så har en blå bula på underbenet. Ont har jag ju ändå vid dom här väderomslagen så det kändes onödigt.

Börjat på en ny bok som verkar bra. Del ett i en serie om tre hittills, jag köpte del två med,

Lite feelgood.

Uteplatsen på baksidan översvämmas av tallbarr nu, man får sopa hela tiden i synnerhet om det blåser. Börjar förstå varför en del vill ha bort tallarna. Jag vill trots allt inte det. Finns en massa småfåglar i holkarna på sommaren, hackspetten och ekorren bor ju där med. I måndags hörde och såg jag en hackspett som hackade på en vågrätt gren. Tror aldrig jag sett det innan. Bara sett dom på stammen.
Igelkottarna är försvunna från baksidan nu. Vet inte riktigt vad som hänt, kom ju bebisar sas det men dom såg aldrig jag. Då var dom bakom grannhuset.

Fick årets första katalog med julsaker igår. Trots att det är åt helsicke för tidigt så är man där och gluttar ändå.

Skulle vilja ha den här på ytterdörren. Men vet inte riktigt var man ska ha batteridosan. Bakom mitten kanske. Man måste väl byta några ggr.
Har en konstkrans jag köpte och pimpade själv med frostiga äpplen i plast och snösprayade kottar, men haft den säkert i 20 år och den är lite vind nu. Tänker att det kanske är dags att byta ut den.



Tog fram min stora glaslykta som jag har ett blockljus med timer i. Ställde den så den syns både från soffa, matbord och sovrum. Lyser typ mellan 19-01 nu. Lite höstmysigt ändå.

Nu ska jag läsa nåt kapitel i boken innan JB kommer. Ha det bäst alla!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards