Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 december 2021

Nyårsförväntningar

Av Neta - 31 december 2021 01:11

Nyårsafton är en sån kväll som mer och mer försvinner som festkväll tror jag. Tycker jag ser och hör att även yngre personer firar lugnt med familj eller vänner. Många är bara hemma med fast ensamma.

Här har det ju varit osäkert också. E hade lite högre feber i morse igen. Hon var in med lite grejer på em och hon är inte pigg precis. Hon verkar dock inte vara så jätteförkyld. Tror vi kan skippa covid också.
Hon hade ett fruktansvärt späckat schema i dec. Tror det är det hon får pynta för nu, det kommer efter helt enkelt. När julen kom va det ju mkt med mat och så också sen blev vi ensamma och då slappnade hon av.
Jag kände lite att luften gick ur mig då, tror det blev lika för henne och febern är hennes kropps sätt att säga ifrån.
Få se hur hon orkar i morgon. Jag har ställt in mig på att vara själv hela eller delar av dagen. Det är inte precis första nyåret jag är ensam, innan Leif var jag det nästan jämt, ingen ville ju va barnvakt en sån kväll.

Men hon verkar inställd på att vi ska äta ihop iaf. Vore ju trevligt! Tog fram nyårslådan och har avjulat soffbordet. Tror vi håller till där även med maten. Jag har förberett så långt det går iaf. Skalat räkor, kokat och skalat ägg, hackat rödlöken. Dom manglade kycklingfileerna kommer i morgon tillsammans med potatis och grönsaker.
Sen får vi se hur länge vi orkar. Är ju inte förbjudet att somna innan 12 heller Haha! Men mysigt om det blir klockringning i år med som i fjol.


Såg det här på Fb haha!
Jag ska tydligen alltid flirta, inte precis min stil.
Elle ska sluta ljuga! Har hon börjat nån gång?
C ska lära sig röka! Det tror jag väl inte!
J ska prova laga mat! Går nog bra han är ju utbildad kock.
Leif ska prova att svara i telefon. Gör han väl jämt. Haha!
Kul grej iaf.

Men nu ska jag dra mig till drömmarnas land.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards