Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 21 september 2020

Äntligen

Av Neta - 21 september 2020 00:04

En sak jag har lite svårt att göra är ju att arbeta med hö arm utan stöd. Och en sak som då kan bli lite tung pga värk är att ta reda på tvätt, både hänga och vika och plocka in sen det torkat. Men idag har jag iaf gjort det senare och även tömt resväska och en annan väska på sommarsaker. Har lite grejer ligger i väskorna jämt som laddare, skohorn och sånt men även solskydd, badgrejer m.m

Nu ska dom packas för vinterns äventyr om det nu blir några sådana. Viking flaggar iaf för kryssningar igen och jag gillar ju att åka på sådana, mest med familjen. Vi varken super eller så men att få en ?hotellnatt? på en båt med god mat i lugn och ro (aldrig buffe alltså) och lite gott vin sen lyssna på fin musik det gillar vi. Är ju inte bara dansband som underhåller. Sen få allt i lite repris dan efter.
Båtarna har ju ofta hög standard både på mat och restaurangerna och vi åker både över dan och 22-timmars. Med ålderns rätt sover jag dock gärna hemma numera. Men ibland är det kul att åka en längre och kanske rent av en dubbel om det är något särskilt.


Har läst färdig triologin om Pensionat Pomona. Handlar om relationer mellan tre kvinnor i tre generationer varav en vuxit upp i fosterhem och på barnhem. Lite intressant då jag stött på det lite i jobbet genom åren, önskar att jag hade läst dom här då. Och att jag hade haft dom att rekommendera till de jag stött på.
Inte så lätt att få barn själv utan att ha egna föräldrar som ett slags referenser om man bott på barnhem som barn.
Gillar Anna Fredriksson som författare också, har ju tidigare läst Sommarhuset och har nu några andra pocket ligger att sätta tänderna i när höstrusket kommer.

Just nu har jag för säkerhets skull tappat upp vatten i flaskor i kylen och fyllt vattenkokaren. Dom ska gräva upp utanför våra hus jag kommer förmodligen inte ens ut då det ska läggas landgångar. Osäker på om dom funkar med scootern. Bilar kommer inte att kunna köra ner heller. Men dom börjar i morgon och ska hålla på till jul så vi får väl se när dom kommer hit. Dom har iaf varit och målat på marken så man kan ju hoppas att dom börjar här.

Nu börjar det dock bli dags att krypa ner i bädden, nyduschad och renbäddat.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards