Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 september 2020

Lite högre i tak

Av Neta - 28 september 2020 23:33

Fortsatt dimmigt i natt och på morgonsidan men också fortsatt grått men lite högre i tak. Antydan av sol på dan. För att nu ikväll bli dimmigt igen.
Ja hösten är här, okt på fred.

Men det är fantastiskt vackert i naturen nu, riktigt färgsprakande. Lite tidigare än normalt dock. Vi brukar nog hamna i okt innan träden skiftar annars.

C kom i morse, hon hade tidig tid hos sjukgymn. Och kom hit och åt en tidig frukost, om man nu kan kalla ett flatbröd och ett glas juice för frukost Haha! Mysigt att få lite sällskap iaf.

Jag hade tid för att mangla tuttarna Haha! Därför hon kom. Men det gick ju fort. Sen for vi till GC.

Jag skulle upp till Clas i sjön och köpa en till digital timer, ett skymningsrelä, och några buntband. Blev en ny nypgalge med eftersom den gamla inte har alla nypor kvar. C köpte en ny klocka, ett par joggingbyxor, en kalender och en pincett.Vi gick och kollade i lite fler butiker, men blev inte så mkt mer köpt.

Jag fick hem en poncho i fuskpäls idag. Det här med jackor i rullstol och på scootern är lite speciellt. Dom vill gärna åka upp i ryggen. Har en dunjacka som fungerar men den är inte gjord för nån vargavinter. Tänkte att jag kan använda dom tillsammans.
Har en supervarm jacka som jag kan sitta på, men jag liksom halkar ner när jag har den.

C och jag åt lunch på Fågelsången, lax i vitvinsås med pasta och spenat beställde vi men laxen hade tagit slut så blev räkor ist. C som inte äter skaldjur tog korv stroganoff ist.

2 ggr idag var vi på teliabutiken, C ville kolla upp pris mm för förlängning sv abbonnemang och ny telefon.



Vi fikade med den här läckerheten. Sen gick vi tbx och hon bestämde sig. Tog sin tid båda gångerna. Men nu har hon nytt, med både skärmskydd och skal. Hon fick hjälp med att sätta på det utan kostnad.

Vi hade bestämt att köpa med sushi hem, även till Elle som jobbat idag och var hemma. Strulade, blev för mkt men det upptäckte vi inte förrän hemma sen. Tog lång tid iaf, sen hade vi bara Blomsterlandet kvar där jag skulle köpa lite lökar.

Hade inte tänkt köpa nån ljung eftersom jag har så fin på baksidan, men kunde inte motstå den här höstplanteringen. Står höstmys på skylten och den sitter i en fin mattsvart hink med trähandtag man ju kan använda till annat sen.

Sen blev det, både till fram och baksidan.

Väl hemma sen kom E när C åkte hem, började bli mer dimma och då ville hon inte köra i mörkret.
Eoch jag åt och kollade på Det sitter i väggarna och nåt kockprogram vi startade om. Men hon var trött och gick in sen.

Jag borde hänga tvätt men den får vänta till i morgon. Trött nu!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards