Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 juli 2020

Av Neta - 1 juli 2020 22:46

Tycker maj och juni bara sprungit förbi. Men har ju haft att göra om man säger så. Tagit det väldigt lugnt men tror alla lådor iaf är uppackade sen ligger väl lite grejer här och där som man inte vet om man ska ha kvar eller var det ska ligga. Men det kommer efter hand.

Altanen ska ju bytas och sen ska ju vi bygga ut min så den blir dubbelt så stor så därute är det lite provisoriskt. Ska göra om lite på framsidan med, Mi har lovat hjälpa mig gräva lite, trodde han skulle komma nu då det är svalare men har inte hört ett ljud. Vet inte om dom kanske är ute och far.

Försöker ordna för E på gotlandsveckan men nån hjälp där på ort o ställe finns inte att få. Frågade far hennes på messenger om han för hennes skull kunde åka med om jag betalade men han svarade inte ens. Så jävla respektlöst och oförskämt men sån är han tydligen numera. Och ställa upp för E går tydligen inte dom dagarna då. Då vet ju jag att han verkligen gillar gotland. Frågade ju några andra med men har hittills inte fått napp.

Vaknade med värk i öra i morse och snuvig. Lite feberkänsla med så tog det lugnt idag och plöjde hela säsong 6 av Hemma igen. Så himla bra serie som finns på svt play. Tagit alvedon hela dan och nässpray, ska preppa inför natten med. Även C börjar känna sig krasslig och det förvånar mig inte alls. Hennes kropp är rätt slutkörd, så som hon jobbat sista tiden.

Kom lite rolig post idag iaf. Behövdes, nu ska jag bara försöka komma ihåg hur man gjorde när man lägger in musiken på datorn. Den är fixad nu men fortf ingen skrivare.

Ska krypa ner med nåt läsbart i sängen nu. Ta alvedon och duscha näsan lite. Hoppas få sova bra och länge i morgon och inte vakna 7.30 som i morse.

Av Neta - 1 juli 2020 22:21

Tycker maj och juni bara sprungit förbi.

Av Neta - 1 juli 2020 00:54

Hade en färdig pajdeg i kylen jag behövde använda. Passade ju bra nu när det var lite svalare.
Den var riktigt bra, var väl lite skeptisk men det hade jag inte behövt vara. Rejält tilltagen också så man kunde vika över degen på kanten. Den skulle förgräddas en kvart och under tiden tärnade jag rökt fläskfilé, skivade en ganska stor röd salladslök, 1/2 spetspaprika och en näve sockerärtor.
Hade en stor påse riven texmexost så tog tre nävar ur den och så kryddade jag direkt på pajen med salt, peppar och små torkade paprikaflakes. Gjorde en stanning på 3 ägg och 3 dl mjölk. Gräddade ganska precis 35 min, 200 gr. Skivade en 1/2 tomat och lade på den varma pajen då jag tog ut den.

4 middagar, ja tack! Åt ikväll,, äter i morgon med och frös 2 bitar. Sommarlat mat! Lika god varm som kall och så klart sallad till. Kunde frysa 3 påsar ost med.

Betalade räkningarna idag med, så skönt att nu inte längre betala dubbla hyror och hemförsäkringar. Den nya hemförsäkringen som jag också tänkt ha månadsgiro på betalade jag av misstag för ett helt år Haha! Så den slipper jag till april. Men att ha 1200kr lägre hyra gör att det är värt att ha det lite trängre här. Städen blir ju 400 dyrare men finns ju utrymme för det. Har alltså flera tusenlappar över när det fasta är betalt, lite skillnad på 300 som jag hade i vintras. Har ju nollat alla kort och spart bara ett med 10000 i kredit, resten klippte jag. Men känns som en rejäl buffert om det skulle hända nåt sen har jag ju lite pengar kvar från huset med.
Så dålig ekonoml som vi haft i flera år gör att jag måste nypa mig i armen ibland. Pengar är inte allt men det underlättar väldigt mycket iaf. Sparsam är jag ändå, det sitter i ryggmärgen. Så skönt att kunna hjälpa barnen med när det glappar mellan timlön och arb.löshetspengen t.ex

Går ju lite pengar i sommar, gotland är inte gratis. Sen fnular jag på nån resa när jag fyller 70 nästa år. Vi skojade ju och sa när jag fyllde 60 att jag skulle fira i Thailand när jag fyllde 70 och ta med orkestern som spelade då. Kanske skulle göra det Haha! Isf med dom som var med då. Akustiskt beachparty, det vore väl nåt Haha!

Jaja man vet inte hur man mår då! Men drömma kan man väl få.

Nu är det iaf sovdags!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards