Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 juli 2020

Av Neta - 16 juli 2020 01:34

Micke hade bilen idag och kom och hjälpte mig göra en ny rabatt.

Det är en blå klematis längst till vä, sen en halft uppäten toppklocka vi räddade från baksidan. Vi tror den är snigeläten. Har ju sånna med hus. Få se om den tar sig annars har jag frön. Sen en rosa pion, små plantor av Zinnia satt vi i grupp, efter dom är det tomt, ska ha en ros där. Sist är det en mörkt cerise rosenkrage.
Plantagen har 30% på rosor i 4 lit kruka nu så ska dit och kika i morgon. Vet påt ungefär vad jag vill ha. Skulle på ett sätt vara kul att ha en ros på väggen, spalje på samma vis skulle ju täcka väggen. Samtidigt vill jag ha en fin remonterande liten buske. Både zinnian och rosenkragen är ju ettåriga så finns ju plats för en buske. Vi får se vad jag hittar. Skulle vilja ha en kungsnäva med.
Gröna kanten hade jag men den blir nog tillfällig. Såg en rabatt på bild som hade tegelpannor runt, väldigt snyggt tyckte jag. Höjd som en pallkrage men rött tegel. Ska nog spana efter sånna.

Hoppas det tar fart där nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards