Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 juli 2020

Av Neta - 29 juli 2020 23:58

Det är något jag har noll förståelse för. Jag är inte det, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Jag är en sån som vill rensa luften och sen är det bra. Har kort stubin men får jag bara skälla, grina och gorma lite så är det bra sen. Fråga min familj. Haha! Tror alla tre ungar kan konfirmera det.

Långsinthet och missunnsamhet är nog dom egenskaper jag tycker värst om hos en medmänniska, sen kommer envishet och då snackar vi sjuklig sådan. Envis för att klara av något som man sen utvecklas av, eller ger sig fan på något man vill det är en helt annan sak. Det kallar jag hellre gaist.

Pratade med min kompis i Gävle ikväll. Vi pratar inte så ofta men när vi väl gör det blir det långprat. Vi har hittat igen varann nu sen vi båda valt att leva ensamma, kände varann flyktigt genom dansen förr. Hon hade tillbringat ett par veckor med barn och barnbarn och var lite trött. Men trött på ett positivt sätt. Funderar på att komma och hälsa på, så trevligt att se fram mot. Gud va vi ska skvallra och snacka skit då. Haha!

Själv ska jag sova tidigt hade jag tänkt, en liten utflykt i morgon så tidig uppgång. Nu är det inte så tidigt längre Haha! Så typiskt mig. Sov som en kratta i natt ( hur dom nu sover) så hoppas jag inte vaknar i natt. Såg att det var en stor måne ikväll så det har väl inverkat kanske.

Så blev ett kort inlägg men blir nog ett längre nästa gång med en massa bilder skulle jag tro.

Sov gott hörni!

Av Neta - 29 juli 2020 16:28

Lite sol mellan korta skurar iaf. Gick precis in för min kropp gillar inte blåst. Reagerar direkt, ja inte på ljumma sommarvindar men på kall blåst.
Varit lite under isen den här veckan eftersom jag haft ont. Haft böcker att läsa som tur är. Tvättat med och det genererar ju normalt ont, värre nu.

Va vaken i natt och hittade 2 färgglada mattor till uteplatsen. Utlagda strax före 01 och hon var vaken när jag såg dom strax efter. Så hon kom till parkeringen med dom på fm. Så snabb affär va det länge sen jag gjorde.

Nån slags plast är det. Ca 120 breda. En på varje golv sen då tänker jag. Har ju grå möbler och soffdynor så tror det kan bli bra.

Nu har Elle gjort örhängen till min klänning också. Tycker dom blev lite söta och lagom stora.

Hon gjorde ett ?jeansarmband? också ? det är runda sötvattenpärlor. Vi har gjort en hashtag på insta, så ni som har smycken som hon har gjort kan väl fota era smycken och tagga dom där #ellessmycken. Ni killar också! Och ni som har köpt barnsmycken, stickmarkörer, glasmarkörer och allt hon gjort genom åren.



Måste få visa Elles nya regnmätare också. Visst är den lite söt? Från Fullerö.

Nu ska jag försöka åstadkomma nån mat.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards