Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 juli 2020

Av Neta - 31 juli 2020 00:04

Förra året kom jag inte upp alls så man får ju vara glad över att man bor så nära så man kan åka på en dagstur. Tar 2.15 ungefär härifrån till Rättvik.

Vi började med en kaffe från affären och åkte i strålande sol.

Blev kisspaus i Falun och inköp av glass. Då var himlenn fortf blå. Men det började komma moln på väg upp mot Rättvik. Märktes att bilveckan existerade trots att den officiellt stälts in, vi mötte tre ekipage i samlad tropp med SMV och bil lackade i samma färger. Händer bara på bilträffar.

Vid Söderås som ligger vid infarten till Rättvik molnade det på bra över Siljan

Rättvikshästen

Dålig bild men en lackad bil med ögonfransar

Nu var vi hungriga och fick för oss att njua av mat och utsikt vid Vidablick, högt upp på berget.

Vikarbyn

Mot Siljansnäs

Maten var det absolut inget fel på men stället skulle behöva lite kärlek, va lite sunkigt.

Kul dalahäst utanför

Utsikten var lika fin nerför trots regn.



Köpte mig en korg till servetter

Tog ett varv i Rättvik i regnet

Finns två sånna här restauranger i Sverige, en söderut nånstans och så denna.

Fontänen på torget var grön idag.

Vi skippade Rättviksglassen, promenaden på långbryggan och stroset på stan pga regnet.

Åkte ist till Tällberg

Fikade vid ett ställe fullt av hemslöjd i fin mugg och god mandel och rabarberkaka. Handlade lite

Älskar ju linne och hittade en fin handduk med blåbär och tallbarr.

Sen fortsatte vi till Leksand

Men vädret där gjorde ingen människa glad heller så vi tog bara ett varv och fortsatte till Leksandsbröds fabriksförsäljning. Där fick vi köa in


Förutom bröd blev det

Så god

Glömde bilden på mig på fiket

Nu va vi less på regn, skippade både Insjön och Trollkrogen och åkte hem. Där väntade E som varit ute med sin pappa.
Han börjar tydligen bli väldigt virrig och glömsk, 2 ggr hade han glömt hennes rollator idag. Tidigare har han vid flera tillfällen glömt kassar han ställt på marken då han lastat bilen. Inte vetat var han varit då han ska köra från A till B en gång på semestern.
Han går ju mot 80, ett par år kvar bara så dags för döttrarna att ställa han i kö för ett äldreboende kanske, kan ju ta några år. Kanske utreda början till demens. Få han lite närmare dom.
Jag ska också prata med min läkare då mitt närminne ibland är katastrofalt dåligt, dvs obefintligt.... Haha!

C hade köpt en ny dosett åt mig också. Nött ut 2 sånna här redan. Så bra! Åker man bort kortare tid än en vecka tar man bara med dom dar man behöver. Rekommenderas varmt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards