Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 september 2023

Av Neta - 1 september 2023 00:08

Hade precis vaknat i morse, bara varit upp på toa och satt mig i sängen igen som jag brukar för att läsa tidningen när Christine ringer.
*Mamma jag har blivit påkörd bakifrån på väg till jobbet och är på väg till akuten nu.*

C bor och jobbar ju i Enköpings kommun så det var ju den akuten hon var på väg till. Annars hade jag ju så klart åkt in.
Hon hade alltså helt nära sitt jobb tvingats bromsa för framförvarande bil gjort det. Den som kom efter henne var dock inte så uppmärksam på det, men han hade väl börjat bromsa iaf men hann inte få stopp på sin bil.
Det blev väl därför ingen kollision i jättehög fart men hans bil *en plastig Kia* hade fått rätt stora frontskador medans Cs Saab mest fick lite repor och ett skadat drag. Iaf vad vi vet än så länge.

Tack Leif för att du såg till att hon fick en svensk bil med kvalité.

C åkte upp till sitt jobb, bilen var alltså körbar och killen tog på sig skulden. Hon ringde dom samtal hon behövde och tänkte väl sen börja jobba. Då när hon slappnade av kom värken, om jag fattade rätt mest i ryggen.
Så då tog hon sig till akuten. Ringde mig på vägen dit. Fick vänta några timmar, röntgades men hon var inte trasig. Åkte tbx och jobbade några timmar.
När jag pratade med henne på em hade hon iaf ont. Kanske mest av bältet men även i ryggen.

Trots låg fart blev det alltså så. Då kommer ju tankarna på hur viktigt det ändå är med avstånd i trafiken. Man måste kunna bromsa in när man behöver det utan att riskera att få någon i baken.

Här på 600an ligger bilarna ofta väldigt nära, L kör aldrig fortare än man får, och flera ggr va vi med om bilar som irriterat nosade oss i baken, eller svänger in snävt framför så man tvingas bromsa för att dom anser att man är en bromskloss. Det är också mkt småolyckor på den vägen från oss in till stan medans den nästan ligger öde norr om oss.
Eftersom vi har 7-8 km ut till motorvägen åker vi alltid väg 600 till Månkarbo, där är det typ 150 m ut till motorvägen. Ansluter alltså där om vi ska längre norrut än Tierp.

Ja det blev alltså lite dramatiskt idag.

Hade ju rester av mitt paltbröd med fläsk idag så blev ingen torsdagssoppa den här veckan. I morgon är det fredag och jag har pasta jag måste äta. Ska regna så vet inte om jag kommer till affären så blir nog ingen skaldjurspasta. Få se vad det blir.

Idag meddelades det också att Lets Dance ska göra ett uppehåll under nästa säsong. Tråkigt, tycker det är ett så härligt program och älskar att se alla fina kläder. Ska bli kul att se vad det blir ist.
Personligen tycker jag att dom kan ta bort Idol eller Fångarna på Fortet ist.
Jaja bara dom inte tar bort På Spåret.

Nu ska jag in och läsa tidningen och sen luta mig tbx i sängen och sova. Glömde läsa tidningen i morse efter den turbulens och oro som blev.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards