Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 september 2023

Av Neta - 18 september 2023 00:02

I morse fick jag besök vid 10. Dels av C som innan varit och plockat äpplen hos syrran. Dels av Ma som kom med en hel hink rensade kantareller och även hon hade med sig äpplen. Så nu har jag mer äpplen än jag tänkt iaf.

Tack vare att Ma var här kunde ju C få hjälp att byta mina gardiner så nu har jag mina gröna sammetsgardiner i vsrdagsrummet och blårutiga i köket.


Ma och jag fikade med lite paj men C ville inget ha. Hon åkte efter ett tag med. Ma var kvar och hjälpte mig skära ner och förvälla svampen. Fick göra det i 2 omgångar i traktörpannan. Blev 17 påsar med 150 g i varje.


Bunken dom ligger i rymmer 6 lit. `


Tur jag har den skärbrädan L gjort åt mig som jag kan sätta över en låda. Klarar ju bara av att jobba lågt.

Jag lyckades få ner all svamp i frysens grönsakslåda med. Jag lovar att det var en bedrift Haha!

Jag diskade undan lite när Ma åkt. Har dom stora grejerna kvar.


Gjorde en enkel svampmacka till lunch, senare värmde jag en matlåda från frysen, köttfärslimpa i brunsås. Kokade som vanligt potatis i micron och hade kvar av råkosten. Måste köpa mer köttfärs så jag kan göra en till köttfärslimpa. Är ju så gott!

Gjorde inte så mkt mer sen. Hade tänkt göra ett bröd till men orkade inte. Å nu är det sängdags.

Veckans nya matsedel före detta inlägg.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards