Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 september 2023

Av Neta - 22 september 2023 00:37

Vi åkte härifrån vid 12, kom mitt i lunchrusningen kom vi på när vi kom in.


Herrejösses va folk det var, köer till stånden så man knappt kom fram. Stod matvagnar fråm jordens alla hörn i en fyrkant på torget men tomt mitt i. På tre sidor var det stånd mitt emot varann så det blev som gator. På den fjärde sidan som var vid UKK var det bord utsatta. Där är bilden tagen. Mest mat men också lite sötsaker.


Den här paellan gick ju inte av för hackor. Men vi köpte varsin Gyros i bröd och snodde en bordsända.


2 killar hade ett bord mellan stånden och sålde dricka. Jag köpte nån blåbärsdryck som såg kul ut men blåbär var det minsta den smakade och jag såg sen att den innehöll en massa sötningsmedel så då fick det vara.

Nästan all mat kostade 130kr, verkade som det var överenskommet nästan. Gyrosen var god och bröden runt va super. Man fick en gaffel i trä med så man kunde äta något så när snyggt. Haha! Sen gick vi ett varv till, betydligt mindre med folk nu, då såg vi den, skaldjursvagnen. Från västkusten stod det men dom hade adr i 08. Hmmm! Lite mer pengar men säkert superbt. Den står längs Väderkvarnsgatan men inåt. Mindre svart van. Hette nåt kul jag inte minns nu.

Vi köpte nåt chokladigt. Letade efter kaffe. Fanns inte! Gick förbi macronvagnen. För dyrt!

Gick iväg till Radison, A gick in och frågade om dom sålde take awaykaffe. Det gjorde dom inte! Vi fick det! Så otroligt generöst bara för hon har rätt granne. Haha!

Vi gick till Frodeparken och njöt av det lugn som inte var på torget. Jag har jobbat på en förskola där i gula radhusen, lekparken var vår dagisgård. Var där ofta som liten och hände att vi plockade kvistar från videbuskarna i parken. Rena nostalgin!


Dom hade fina planteringar runt träden med rosmarin och små kvistrosor.

Sen gick vi en promenad och så småningom tillbaka till torget men kände oss rätt klara där och fortsatte in på Kvarnen och Torgkassen.
Handlade lite, bl.a hade dom rotfruktsmarknad. Så nu ska det bli rödbetor med ciitronsmör, rödbetssoppa och rotmos här va det lider. Måste försöka få tag på oxbringa till rotmoset.

Åkte hem, packade ur kyl och frysvaror sen tog hon bilen och jag scootern till affären och köpte lite *extrapriser* potatis, apelsiner, gurka m.m Skönt att få hjälp där.

Härligt att ha basen påfylld i skåpen igen. Bäst kanske dom här var.


Va inte det minsta hungrig då jag hade packat upp allt. Men kokade mig ett par korvar sen. Så man står sig till frukosten.


Behövde ha mat till medicinerna med.

I morgon em ska det börja regna, har lite jag ska få ner i jord och låda innan. I morgon kväll ska jag mysa med en bakpotatis med tillbehör tänkte jag.

Händer mkt hela helgen, forumgallerian har jubileum, P-Hs ska spela och lokala buggklubben visa upp sig. Det är skördemarknad på Wiik och äppeldagar på Grönsö.
Nästa helg är det Mickelsmäss i Örsundsbro. Få se om jag får nåt sällskap till något av det, annars får jag väl vara hemma.

Nu ska jag hänga upp lite nytvättade underkläder och sen i säng.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards