Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

Färdtjänsten

Av Neta - 22 juli 2020 13:37

Blir lite full i skratt när jag tittar på zonindelningen. I en zon kostar det 40kr, vi bor i en zon 2 från stan räknat så betalar 80kr för en resa till stan.
Men så kollar jag vilken zon sonen bor i och det visar sig att vi bor i samma zon. I ringen utanför zon 1. Så åker jag till dom kostar det 40kr, fast jag korsar zon 1. Åker alltså förbi Maxi där jag brukar handla och dit det kostar 80kr att åka till men landar i zon 2 och betalar 40kr. Va tvungen att ringa och fråga. Lika kan jag åka till Thuns för 40kr. Dubbelt så långt som till Maxi men i ?min ring? Lite snett känns det ju.

Efter lite detektivarbete kan jag också tala om att den härväxten är en Mjölkklocka. Var rädd om den om du har den i trädgården för den är inte lätt att få tag på. Skulle du råka ha en rotbit över köper jag den gärna. Blir normalt som en flox ungefär men här är den nog välgödslad.

Vi åkte in till Stenhagen igår E och jag och kolla vad jag hittade på Dollarstore, precis vad jag behövde. Mina gamla badskor har en kanin käkat på, men nu hittade jag samma modell. Måste ju ha på Gotland.


kollade priset på frysta jordgubbar på Willys, 26.50kr för 1 kg. Så återigen gör sommarsaften på frystatinade jordgubbar. 

Trött idag, sol ute men blåsigt så ini...... Hoppas det mojnar lite till ikväll. Vi tog med mat hem från Pong igår så har lite lax och en bit kyckling i jordnötssås kvar. Skönt att ha iaf lunchen kvar sen ska E o jag äta potatisgratäng med skinkstek ikväll, tar kanske lite rose? till.

Nu ska jag nog vila lite!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards