Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 augusti 2021

Av Neta - 4 augusti 2021 23:00

Idag har jag äntligen tagit tag i framsidan. Ansat blommor, ryckt ogräs, klippt överblommat.
Det tar sin tid, måste ju sätta mig ofta. Blåkornet börjar verka också, attans så fin lådan börjar bli och fuchsian är full i knopp. Ska fylla på med kogödsel i stora rabatten i morgon.


Kommer en andra blomning på dvärgsyrenen. Aldrig varit med om att syrener gjort så. Men glad åt det är jag så klart.

Va en kort sväng till pergolan. Elle handlade åt mig så jag fick hem yoghurt, ost o frukt. Det tar slut först här.

Vi köpte sallad från pizzerian idag. Man får vara matlat när man grejar ute. Hon tog kebab och jag en räksallad.

I morgon kommer sonen, gjort en lista på det jag vill ha hjälp med. Kanske R är med också. Själv ska jag ta tag i baksidan.

Nu har jag precis ätit en hamburgare till medicinen. Glott lite på TV. Blir sängen strax!

Av Neta - 4 augusti 2021 00:01

Häromdan gjorde vi väldigt vacker mat, färggrann så det förslår


Det här receptet men vi bytte ut kycklingen mot 200 g skalade, frysta räkor och skippade nötterna. Vi tillsatte också 1 riven vitlöksklyfta och 1 msk riven ingefära.


Vi hade sesamolja ist för olivolja, fräste alla grönsaker, vitlök och ingefära i såserna och oljan. Sen hade vi i färdigskalade räkor frysta när allt annat var klart. Det för att dom inte skulle krympa. Tog alltså bort pannan från värmen, rörde ner räkorna, la på locket och lät dom stå så i 5 min. Åt sen med sesamfrö men det hade vi kunnat skippa.


Gott var det iaf och snabbt gick det när allt var skalat, ansat och skuret.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards