Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 augusti 2021

Av Neta - 8 augusti 2021 22:05

Igår kom en tjej hit från Dingtuna. Jag har inte känt henne jättelänge men hon är en glad skit. Hon kom med kräftor, 2 pkt, 3 fl vin och en burk rom. Så det blev en halvspontan kräftfest.


Elle och jaghade gjort lite sushi och några krustader, dom är dock slut här. Lite kul att få dricka vin med en annan kompis, E dricker ju inte och C kör ju oftast. Jag dricker ju inte själv, alltså ensam.

Kvällen gick fort, prata kan vi ju alla tre.


Avslutades med ett glas dessert Haha!
Hon sov kvar, lite ovant med en annan människas ljud. Hon ville dessutom ha balkongdörren öppen, jag var väl inte helt bekväm med det. Tänkte på djurlivet vi har här, grävling, igelkottar, katter och fåglarna. Men satte för nätet och band fast dörren i fönsterhandtaget så den inte kunde öppnas för mkt.
Nu när jag skriver det här undrar jag varför i hela friden vi inte öppnade fönstret för ist. Haha!
Jag sov lite halvdåligt men hon hade hört mig snarka på morgonsidan sa hon. Mig? Nä måste vart grannen Haha!

Upp vid 9, E kom in och vi åt frukost. Sen lastade vi rullstol, rollator och oss in i hennes BMW. Inte min favoritbil, låg, inget stöd för fötterna och trångt bagageutrymme trots halvkombi så Es rollator ställde hon bakom förarsätet.

Vi for till Österby som hon ville se. Ett varv med bil först innan vi parkerade vid herrgårn. Där drog hon mig, hade väl inte den bästa kondisen men är iaf stark.


Svårt att se på en bild men där surrade det humlor.


Fin vy som man ju saknat lite.
Sen kollade vi in trädgården vid orangeriet, innan vi gick in i stallcafet och fikade.


Zinnia


Jungfrun i det gröna

Köpte en påse färskpotatis för 20kr i en strl vi kallade för rullstenspotatis då vi var små.


Typ lunch


Kolla in radion! Minns ni den? Tog 5 min på sig att bli varm. Haha!


Fin komposition.

Ja sen for vi hem och Birgitta åkte tbx till sin stuga i Vittinge. E och jag slöade, kan hända att vi slumrade till lite.
Åt sushi som blev kvar igår och senare lite pannkakor.


Munksylten köpte jag på Gotland förra året. Den är på äpplen och rabarber, fräsch och inte jättesöt. Från Piteå Haha!
Brunnebys blåbärs med punch är ju en favorit.

Dom säger att OS är slut. Han knappt fatta att det börjat Haha!


Det här hade hembageriet lagtut på sin Fb, så dom hade ju koll iaf.

Nu ska jag fixa lite i köketsen blir det sänggång.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards